Page 161 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF5: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin akranıyla çalışırken güçlü yönünü kullanabi-
                               leceği farklı gruplar oluşturularak akran desteği sağlanabilir.
                               SF6: Öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine göre ek süre verilebilir.
                               SF7: Akıcı konuşamayan öğrencilerin konuşmalarını şarkı şeklinde ya da kendi seç-
                               tikleri ritim eşliğinde sunmaları sağlanabilir.
                               ÜF1: Öğrencilerden beklenen ileti not ve görsel kart görevleri, gereksinim duyan
                               öğrencilerin  ihtiyaçları  doğrultusunda  çeşitlendirilir.  Parodi,  şarkı  hazırlama,  fo-
                               toğraf çekme/toplama, broşür hazırlama, görüşme yapma vb. gibi somut örnekler
                               artırılabilir.
                               ÜF2:  Güçlük  yaşayan  öğrenciler  olması  hâlinde  kontrol  listelerinin  madde  sayısı
         Ürün                  azaltılabilir ve madde başlıkları basit, net cümlelerle ifade edilerek görsellerle des-
                               teklenebilir.
                               ÜF3:  Yönergeyi  takip  etmekte  güçlük  çeken  öğrenciler  için  dereceli  puanlama
                               anahtarı etkinlik süresince etkileşimli tahtada açık tutulabilir veya sürecin başında
                               öğrenciye  verilebilir.  Öğrencinin  gereksinimleri  doğrultusunda  öz  değerlendirme
                               formunda madde sayıları azaltılıp artırılabilir.
                               FÖOD1: Desteğe gereksinim duyan öğrenciler için video başlatılmadan sınıfta ih-
                               tiyaca göre oturma düzeni değiştirilebilir. Sınıfın mevcut koşullarının uygunluğuna
                               göre oturma planı (U oturma düzeni) yapılabilir, öğrencilerin tahtayı rahatça göre-
         Fiziksel Öğrenme      bileceği konumda oturmaları sağlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2:  Görmede  desteğe  gereksinim  duyan  öğrenciler  için  etkileşimli  tahtanın
                               ekran parlaklığı uygun şekilde ayarlanabilir, tahtanın ekranına yansıyıp görüntüyü
                               bozabilecek etmenler (örneğin, ekranın parlaması, yansıma vb.) göz önünde bulun-
                               durularak gerekli düzenlemeler yapılabilir.






































                                                                                                         161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166