Page 161 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF5: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin akranıyla çalışırken güçlü yönünü kullanabi-
leceği farklı gruplar oluşturularak akran desteği sağlanabilir.
SF6: Öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine göre ek süre verilebilir.
SF7: Akıcı konuşamayan öğrencilerin konuşmalarını şarkı şeklinde ya da kendi seç-
tikleri ritim eşliğinde sunmaları sağlanabilir.
ÜF1: Öğrencilerden beklenen ileti not ve görsel kart görevleri, gereksinim duyan
öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda çeşitlendirilir. Parodi, şarkı hazırlama, fo-
toğraf çekme/toplama, broşür hazırlama, görüşme yapma vb. gibi somut örnekler
artırılabilir.
ÜF2: Güçlük yaşayan öğrenciler olması hâlinde kontrol listelerinin madde sayısı
Ürün azaltılabilir ve madde başlıkları basit, net cümlelerle ifade edilerek görsellerle des-
teklenebilir.
ÜF3: Yönergeyi takip etmekte güçlük çeken öğrenciler için dereceli puanlama
anahtarı etkinlik süresince etkileşimli tahtada açık tutulabilir veya sürecin başında
öğrenciye verilebilir. Öğrencinin gereksinimleri doğrultusunda öz değerlendirme
formunda madde sayıları azaltılıp artırılabilir.
FÖOD1: Desteğe gereksinim duyan öğrenciler için video başlatılmadan sınıfta ih-
tiyaca göre oturma düzeni değiştirilebilir. Sınıfın mevcut koşullarının uygunluğuna
göre oturma planı (U oturma düzeni) yapılabilir, öğrencilerin tahtayı rahatça göre-
Fiziksel Öğrenme bileceği konumda oturmaları sağlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Görmede desteğe gereksinim duyan öğrenciler için etkileşimli tahtanın
ekran parlaklığı uygun şekilde ayarlanabilir, tahtanın ekranına yansıyıp görüntüyü
bozabilecek etmenler (örneğin, ekranın parlaması, yansıma vb.) göz önünde bulun-
durularak gerekli düzenlemeler yapılabilir.
161