Page 166 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 26
1. TEMA: BENİM YOLCULUĞUM (DİNLEME/İZLEME)
Metin Tahlili
Dinleme/İzleme
TDE1.1. “Benim Yolculuğum” temasında farklı insanların yaşamlarını, hedeflerini ve
Etkinliğe başarılarını ele alan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yönetebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları TDE1.2. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
TDE1.3. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
TDE1.4. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerindeki çözümlemelerini
kendi kişisel gelişimleriyle birleştirip yansıtabilme
TDE1.1. Dinlemeyi/İzlemeyi Yönetebilme
a) TDE1.1.1. Seçim yapar.
b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
TDE1.2. Anlam Oluşturabilme
a) TDE1.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
b) TDE1.2.2. Tahmin eder.
Basamaklandırılmış c) TDE1.2.3. Çıkarım yapar.
Bilgi Birimleri ç) TDE1.2.4. Karşılaştırır.
(Öğrenme Çıktıları Alt
Alanlar) TDE1.3. Çözümleyebilme
a) TDE1.3.1. Parçaları belirler.
b) TDE1.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.
c) TDE1.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
TDE1.4. Yansıtabilme
a) TDE1.4.1. Kendi değerlendirmesini yapar.
b) TDE1.4.2. Tepki verir.
Dinleme/İzleme
Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahmin-
de bulunur.
Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin eder.
Dinlediklerini/izlediklerini özetler.
Ön Koşul Beceriler/ Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
Temel Kabuller Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu tespit eder. Dinlediklerinin/izlediklerinin
ana fikrini/ana duygusunu tespit eder.
Dinleme stratejilerini uygular.
Katılımlı, katılımsız, grup hâlinde ve not alarak dinleme gibi yöntem ve teknikleri
uygulamaları sağlanır.
Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.
166