Page 166 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 26

        1. TEMA: BENİM YOLCULUĞUM  (DİNLEME/İZLEME)
                               Metin Tahlili
                               Dinleme/İzleme

                               TDE1.1. “Benim Yolculuğum” temasında farklı insanların yaşamlarını, hedeflerini ve
         Etkinliğe             başarılarını ele alan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yönetebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     TDE1.2. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
                               TDE1.3. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
                               TDE1.4. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerindeki çözümlemelerini
                               kendi kişisel gelişimleriyle birleştirip yansıtabilme
                               TDE1.1. Dinlemeyi/İzlemeyi Yönetebilme
                                 a) TDE1.1.1. Seçim yapar.

                                 b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                TDE1.2. Anlam Oluşturabilme
                                 a) TDE1.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
                                 b) TDE1.2.2. Tahmin eder.
         Basamaklandırılmış      c) TDE1.2.3. Çıkarım yapar.
         Bilgi Birimleri         ç) TDE1.2.4. Karşılaştırır.
         (Öğrenme Çıktıları Alt
         Alanlar)              TDE1.3. Çözümleyebilme
                                 a) TDE1.3.1. Parçaları belirler.
                                 b) TDE1.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.
                                 c) TDE1.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.

                               TDE1.4. Yansıtabilme
                                 a) TDE1.4.1. Kendi değerlendirmesini yapar.
                                 b) TDE1.4.2. Tepki verir.
                               Dinleme/İzleme

                               Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahmin-
                               de bulunur.
                               Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin eder.

                               Dinlediklerini/izlediklerini özetler.
         Ön Koşul Beceriler/   Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
         Temel Kabuller        Dinlediklerinin/izlediklerinin  konusunu  tespit  eder.  Dinlediklerinin/izlediklerinin
                               ana fikrini/ana duygusunu tespit eder.

                               Dinleme stratejilerini uygular.
                               Katılımlı, katılımsız, grup hâlinde ve not alarak dinleme gibi yöntem ve teknikleri
                               uygulamaları sağlanır.

                               Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.


    166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171