Page 167 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenci dinleme/izleme sürecini yönetebilmede sorunlar yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci İzlediği videolardan anlam çıkarmada zorluk yaşayabilir. İzlediği videoyu çözüm-
İhtiyaçları lemekte ve videodaki çözümlemeleri kendi kişisel gelişimi ile karşılaştırmakta zor-
lanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Video oynatma hızı 0.75 olacak şekilde yavaşlatılabilir, alt yazı eklenebilir.
İF2: Sorulacak soru örneğin ‘’Bu metnin konusu neydi?, Bu metni düşündüğünüz za-
man aklınıza neler geliyor?’’ şeklinde kolaylaştırılabilir.
İçerik İF3: İlişkilendirme ve değerlendirmede güçlük yaşayan öğrenciler için konu ile bağ-
lantı kuracakları ipuçları ve örnekler verilebilir.
İF4: Soruların zorluk seviyesi, öğretmen tarafından sözel olarak düzenlenebilir,
daha kolay anlaşılacak/cevaplanabilecek şekilde yeniden sorulabilir.
SF1: Video oynatılırken kısa aralar verilerek izlendiği kadarı öğretmenin desteği ile
öğrenci ile birlikte özetlenebilir.
SF2: Kontrol listeleri doldurulurken ikili öğrenci grupları oluşturulabilir. Öğrenciler,
kontrol listelerini tartışarak birlikte doldurabilir.
SF3: Öğrencilere görsel destekler ve sözel ipuçları sunularak doğru cevaba ulaş-
maları sağlanabilir.
SF4: Düşüncelerini toparlamada ve ifade etmede zorlanan öğrencilere birkaç dü-
şünce seçeneği sunularak sorulan soruya uygun olan cevabı/cevapları seçmeleri
Süreç istenebilir.
SF5: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerle onlara destek sunabilecek akran eşleşme-
leri öğretmen tarafından sağlanabilir.
SF6: Fiziksel desteğe gereksinim duyan öğrencilerin olduğu sınıflarda, bu etkinlikte
sandalye yerine şapka kullanılabilir.
SF7: Videoyu hatırlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için video tekrar izletilebilir.
SF8: Örnek video belirlemekte zorlanan öğrenciler için birkaç video seçeneği sunu-
larak aralarından seçim yapmaları sağlanabilir.
ÜF1: Öğrencilere bir çalışma sayfası verilebilir. Çalışma sayfasında konuyla ilgili
sorular, görsel destekler sunulabilir. Öğrenci, sorulan soruları sınıfa karşı sözel ola-
rak cevaplamak yerine bu çalışma sayfasını doldurması istenebilir.
Ürün ÜF2: Bu söyleşi bireysel olarak hazırlanabileceği gibi grup çalışması biçiminde de
olabilir.
ÜF3: İsteyen öğrencilerin söyleşilerini videoya çekebilecekleri ve sınıfta etkileşimli
tahtadan bu videoları izleyebilecekleri söylenerek ders tamamlanabilir.
FÖOD1: Video başlatılmadan önce öğrencilerin oturma düzeni değiştirilebilir,
Fiziksel Öğrenme böylece öğrencilerin dikkatlerini toplaması sağlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerin etkileşimli tahtayı daha rahat görebilmeleri için sınıf perde-
leri kapatılabilir.
167