Page 167 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenci dinleme/izleme sürecini yönetebilmede sorunlar yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    İzlediği videolardan anlam çıkarmada zorluk yaşayabilir. İzlediği videoyu çözüm-
         İhtiyaçları           lemekte ve videodaki çözümlemeleri kendi kişisel gelişimi ile karşılaştırmakta zor-
                               lanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Video oynatma hızı 0.75 olacak şekilde yavaşlatılabilir, alt yazı eklenebilir.
                               İF2: Sorulacak soru örneğin ‘’Bu metnin konusu neydi?, Bu metni düşündüğünüz za-
                               man aklınıza neler geliyor?’’ şeklinde kolaylaştırılabilir.
         İçerik                İF3: İlişkilendirme ve değerlendirmede güçlük yaşayan öğrenciler için konu ile bağ-
                               lantı kuracakları ipuçları ve örnekler verilebilir.
                               İF4:  Soruların  zorluk  seviyesi,  öğretmen  tarafından  sözel  olarak  düzenlenebilir,
                               daha kolay anlaşılacak/cevaplanabilecek şekilde yeniden sorulabilir.
                               SF1: Video oynatılırken kısa aralar verilerek izlendiği kadarı öğretmenin desteği ile
                               öğrenci ile birlikte özetlenebilir.
                               SF2: Kontrol listeleri doldurulurken ikili öğrenci grupları oluşturulabilir. Öğrenciler,
                               kontrol listelerini tartışarak birlikte doldurabilir.
                               SF3: Öğrencilere görsel destekler ve sözel ipuçları sunularak doğru cevaba ulaş-
                               maları sağlanabilir.
                               SF4: Düşüncelerini toparlamada ve ifade etmede zorlanan öğrencilere birkaç dü-
                               şünce seçeneği sunularak sorulan soruya uygun olan cevabı/cevapları seçmeleri
         Süreç                 istenebilir.

                               SF5: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerle onlara destek sunabilecek akran eşleşme-
                               leri öğretmen tarafından sağlanabilir.

                               SF6: Fiziksel desteğe gereksinim duyan öğrencilerin olduğu sınıflarda, bu etkinlikte
                               sandalye yerine şapka kullanılabilir.

                               SF7: Videoyu hatırlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için video tekrar izletilebilir.
                               SF8: Örnek video belirlemekte zorlanan öğrenciler için birkaç video seçeneği sunu-
                               larak aralarından seçim yapmaları sağlanabilir.
                               ÜF1: Öğrencilere bir çalışma sayfası verilebilir. Çalışma sayfasında konuyla ilgili
                               sorular, görsel destekler sunulabilir. Öğrenci, sorulan soruları sınıfa karşı sözel ola-
                               rak cevaplamak yerine bu çalışma sayfasını doldurması istenebilir.

         Ürün                  ÜF2: Bu söyleşi bireysel olarak hazırlanabileceği gibi grup çalışması biçiminde de
                               olabilir.

                               ÜF3: İsteyen öğrencilerin söyleşilerini videoya çekebilecekleri ve sınıfta etkileşimli
                               tahtadan bu videoları izleyebilecekleri söylenerek ders tamamlanabilir.
                               FÖOD1:  Video  başlatılmadan  önce  öğrencilerin  oturma  düzeni  değiştirilebilir,
         Fiziksel Öğrenme      böylece öğrencilerin dikkatlerini toplaması sağlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğrencilerin etkileşimli tahtayı daha rahat görebilmeleri için sınıf perde-
                               leri kapatılabilir.





                                                                                                         167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172