Page 168 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 168
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Gönlümün Sesi
Kişisel gelişimle ilgili ve söyleşi türünün özelliklerini taşıyan çok modlu bir metni din-
Konu
leme/izleme çalışması
TDE1.1. “Benim Yolculuğum” temasında farklı insanların yaşamlarını, hedeflerini ve
başarılarını ele alan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yönetebilme
TDE1.2. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE1.3. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
TDE1.4. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerindeki çözümlemelerini
kendi kişisel gelişimleriyle birleştirip yansıtabilme
Materyaller Etkileşimli tahta, kontrol listesi, sandalye.
Etkinlik Süresi 4 ders saati
Bu etkinlikte dinleme/izleme öğrenme alanı ele alınarak kontrol listesi, düşün-eşleş
paylaş, sıcak sandalye, görüş geliştirme tekniği, iş birlikli öğrenme yöntemi kulla-
nılmıştır.
Kontrol Listesi: Bir şeyi başarmak için bir formüldür. Bir hedefe ulaşmak için ger-
çekleşmesi gereken eylemlerin bir günlüğüdür. En basit hâliyle yapılacaklar listesi-
dir. Bu etkinlikte öğrenci, dinleme/izleme aşamalarını kontrol listesini göz önünde
bulundurarak gerçekleştirir.
Düşün-Eşleş-Paylaş Tekniği: Açık uçlu konu üzerinde, öğrenciler önce bireysel ola-
rak yoğunlaşır ve konu ayrıntılarıyla irdelenir. Öğrenciler söyleşiyle ilgili görüşlerini
akranlarıyla paylaşarak yeni bilgiler edinir.
Bu etkinlikte herkesin kontrol listelerine dönüt sağlandıktan sonra öğretmen, dü-
şün-eşleş-paylaş tekniği ile söyleşi videosunun konusunu, çekilme amacını ve hedef
kitlesini öğrencilerin belirlemesini bekler.
Etkinlik Açıklaması Sıcak Sandalye Tekniği: Bu yöntemde bir sorgulama ve soruşturma fikri esastır.
Öğrenci bir sandalyeye oturtulur. Etrafındakiler zor sorular sorarak sandalyedeki
kişiden cevaplar almaya çalışır. Buradaki amaç soru soran katılımcıların sandal-
yedeki kişiyi terletebilecek sorgulamalar yapmalarıdır. Bu etkinlikte öğrenci san-
dalyeye oturur ve izlediği videonun karakteri olarak sınıftaki diğer öğrencilerin
sorularını yanıtlamaya çalışır. Oturan kişiye yöneltilen soruların tamamlanmasının
ardından o kişi kalkar. Çevrede gönüllü olan başka bir öğrenci sandalyeye oturur ve
aynı süreç gönüllü öğrencilerin sorulan soruları cevaplamalarını tamamlayıncaya
kadar sürdürülür.
Görüş Geliştirme Tekniği: Bütün öğrencilerin bireysel olarak görüşlerini belirterek
etkin katıldıkları bir tekniktir.Bu etkinlikte öğretmen, öğrencilerin dinlenen/izlenen
söyleşi videosunda konuşmacı ile empati kurmaları için görüş geliştirme tekniğini
kullanır. Videoda ele alınan olay, olgu, kişi, nesne ve kavramların öğrenciler tara-
fından önemli yönleri veya ilgi alanları bakımından değerlendirilmeleri için zaman
verilir.
168