Page 168 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 168

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Gönlümün Sesi
                               Kişisel gelişimle ilgili ve söyleşi türünün özelliklerini taşıyan çok modlu bir metni din-
         Konu
                               leme/izleme çalışması
                               TDE1.1. “Benim Yolculuğum” temasında farklı insanların yaşamlarını, hedeflerini ve
                               başarılarını ele alan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yönetebilme

                               TDE1.2. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE1.3. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
                               TDE1.4. “Benim Yolculuğum” temasında ele alınan metinlerindeki çözümlemelerini
                               kendi kişisel gelişimleriyle birleştirip yansıtabilme
         Materyaller           Etkileşimli tahta, kontrol listesi, sandalye.
         Etkinlik Süresi       4 ders saati

                               Bu etkinlikte dinleme/izleme öğrenme alanı ele alınarak kontrol listesi, düşün-eşleş
                               paylaş, sıcak sandalye, görüş geliştirme tekniği, iş birlikli öğrenme yöntemi kulla-
                               nılmıştır.
                               Kontrol Listesi: Bir şeyi başarmak için bir formüldür. Bir hedefe ulaşmak için ger-
                               çekleşmesi gereken eylemlerin bir günlüğüdür.  En basit hâliyle yapılacaklar listesi-
                               dir. Bu etkinlikte öğrenci, dinleme/izleme aşamalarını kontrol listesini göz önünde
                               bulundurarak gerçekleştirir.

                               Düşün-Eşleş-Paylaş Tekniği: Açık uçlu konu üzerinde, öğrenciler önce bireysel ola-
                               rak yoğunlaşır ve konu ayrıntılarıyla irdelenir. Öğrenciler söyleşiyle ilgili görüşlerini
                               akranlarıyla paylaşarak yeni bilgiler edinir.
                               Bu etkinlikte herkesin kontrol listelerine dönüt sağlandıktan sonra öğretmen, dü-
                               şün-eşleş-paylaş tekniği ile söyleşi videosunun konusunu, çekilme amacını ve hedef
                               kitlesini öğrencilerin belirlemesini bekler.
         Etkinlik Açıklaması   Sıcak Sandalye Tekniği: Bu yöntemde bir sorgulama ve soruşturma fikri esastır.
                               Öğrenci bir sandalyeye oturtulur. Etrafındakiler zor sorular sorarak sandalyedeki
                               kişiden cevaplar almaya çalışır. Buradaki amaç soru soran katılımcıların sandal-
                               yedeki kişiyi terletebilecek sorgulamalar yapmalarıdır. Bu etkinlikte öğrenci san-
                               dalyeye  oturur  ve  izlediği  videonun  karakteri  olarak  sınıftaki  diğer  öğrencilerin
                               sorularını yanıtlamaya çalışır. Oturan kişiye yöneltilen soruların tamamlanmasının
                               ardından o kişi kalkar. Çevrede gönüllü olan başka bir öğrenci sandalyeye oturur ve
                               aynı süreç gönüllü öğrencilerin sorulan soruları cevaplamalarını tamamlayıncaya
                               kadar sürdürülür.
                               Görüş Geliştirme Tekniği: Bütün öğrencilerin bireysel olarak görüşlerini belirterek
                               etkin katıldıkları bir tekniktir.Bu etkinlikte öğretmen, öğrencilerin dinlenen/izlenen
                               söyleşi videosunda konuşmacı ile empati kurmaları için görüş geliştirme tekniğini
                               kullanır. Videoda ele alınan olay, olgu, kişi, nesne ve kavramların öğrenciler tara-
                               fından önemli yönleri veya ilgi alanları bakımından değerlendirilmeleri için zaman
                               verilir.






    168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173