Page 173 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 173
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen, ihtiyaç duyan öğrenciler için gelen cevaplardan tahtaya hatırlatıcı
notlar yazabilir.
SF2: Büyük puntolarla ve uygun renklerde hazırlanmış akış diyagramı şablonu ve-
rilebilir.
Süreç SF3: Gerekmesi durumunda öğrencilere ek süre verebilir, etkinliğin ikili gruplar hâ-
linde akranlarla yapılması sağlanabilir.
SF4: Metni sorgulamada güçlük yaşayan öğrenciler için 5N1K etkinliği ikili akran-
lar hâlinde planlanabilir.
SF5: Öğrencilere örnek olması için haber manşetleri dağıtılabilir.
ÜF1: Haber metni yazmakta zorlanacak öğrenciler için haber metni yazmak yerine
sadece birkaç haber manşeti yazdırılabilir.
Ürün
ÜF2: Uzun metinler yazmakta zorlanan öğrencilere yönergeler doğrultusunda
adım adım uygulama basamakları yazılı verilebilir.
FÖOD1: Desteğe gereksinim duyan öğrenciler için video başlatılmadan sınıfta ih-
tiyaca göre oturma düzeni değiştirilebilir. Sınıfın mevcut koşullarının uygunluğuna
göre oturma planı (U oturma düzeni) yapılabilir, öğrencilerin tahtayı rahatça göre-
Fiziksel Öğrenme bileceği konumda oturmaları sağlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Etkileşimli tahtadan etkinlik metni açılırken görüntünün ve sesin daha iyi
alınabilmesi için sınıftaki camlar, perdeler ve ışıklarda gerekli düzenlemeler yapıla-
bilir. Ekran parlaklığı ve ses ayarlamaları düzenlenebilir.
173