Page 178 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ç) TDE4.3.4. İletileri açık ve örtük biçimde ifade eder.
• Vermek istediği iletileri açık veya örtük bir şekilde ifade eder.
• Yazmayı başlatma, sürdürme ve bitirme ifadelerini etkili kullanır.
• Millî ve manevi değerler ile kültürel unsurlara dikkat ederek yazma sürecine de-
vam eder.
• Yazısında toplumsal hassasiyet oluşturacak ögeler (siyaset, din, etnisite vb.)
kullanmaktan kaçınır.
• Yazısının içeriğine uygun başlık belirler.
• Yazısında olumlu tutum ve değerleri vurgular.
d) TDE4.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
e) TDE4.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
f) TDE4.3.7. Yazım kurallarını uygular.
g) TDE4.3.8. Noktalama kurallarını uygular.
Bilgilendirici metin yazar.
Öğrencilerin belirledikleri bir konu ve ana fikir etrafında giriş, gelişme ve sonuç bö-
lümlerinden oluşan bir metin taslağı oluşturur. Gelişme bölümünde düşünceyi ge-
liştirme yollarını kullanarak görüşlerini ifade eder, sonuç bölümünde ise görüşlerini
sonuca bağlar.
Yazma stratejilerini uygular.
Not alma, özet çıkarma, eleştirel, yaratıcı, serbest, kelime ve kavram havuzundan
seçerek yazar.
Ön Koşul Beceriler/Te- Metinden ve duyulardan hareketle yazma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
mel Kabuller Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.
Yazılarında anlatım biçimlerini kullanır.
Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin
Türkçelerini kullanır.
Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazdıklarını düzenler.
Dil bilgisine dayalı anlatım bozuklukları bakımından
yazdıklarını gözden geçirir.
Öğrenci yazma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci İh- Öğrenci yazma amacına ve özelliklerine göre ana düşünceye ve vermek istediği
tiyaçları iletiye karar vermekte, yazacağı metnin planlamasını yapmakta, yazdığı metinde
yazım ve noktalama kurallarını doğru kullanmakta sorun yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
178