Page 178 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                ç)  TDE4.3.4. İletileri açık ve örtük biçimde ifade eder.
                                 •  Vermek istediği iletileri açık veya örtük bir şekilde ifade eder.

                                 •  Yazmayı başlatma, sürdürme ve bitirme ifadelerini etkili kullanır.
                                 •  Millî ve manevi değerler ile kültürel unsurlara dikkat ederek yazma sürecine de-
                                   vam eder.
                                 •  Yazısında  toplumsal  hassasiyet  oluşturacak  ögeler  (siyaset,  din,  etnisite  vb.)
                                   kullanmaktan kaçınır.
                                 •  Yazısının içeriğine uygun başlık belirler.
                                 •  Yazısında olumlu tutum ve değerleri vurgular.

                               d) TDE4.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
                               e) TDE4.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
                               f) TDE4.3.7. Yazım kurallarını uygular.

                               g) TDE4.3.8. Noktalama kurallarını uygular.
                               Bilgilendirici metin yazar.
                               Öğrencilerin belirledikleri bir konu ve ana fikir etrafında giriş, gelişme ve sonuç bö-
                               lümlerinden oluşan bir metin taslağı oluşturur. Gelişme bölümünde düşünceyi ge-
                               liştirme yollarını kullanarak görüşlerini ifade eder, sonuç bölümünde ise görüşlerini
                               sonuca bağlar.
                               Yazma stratejilerini uygular.

                               Not alma, özet çıkarma, eleştirel, yaratıcı, serbest, kelime ve kavram havuzundan
                               seçerek yazar.

         Ön Koşul Beceriler/Te-  Metinden ve duyulardan hareketle yazma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
         mel Kabuller          Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.
                               Yazılarında anlatım biçimlerini kullanır.

                               Yazdıklarında  yabancı  dillerden  alınmış,  dilimize  henüz  yerleşmemiş  kelimelerin
                               Türkçelerini kullanır.

                               Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
                               Yazdıklarını düzenler.
                               Dil bilgisine dayalı anlatım bozuklukları bakımından

                               yazdıklarını gözden geçirir.
                               Öğrenci yazma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci İh-  Öğrenci yazma amacına ve özelliklerine göre ana düşünceye ve vermek istediği
         tiyaçları             iletiye karar vermekte, yazacağı metnin planlamasını yapmakta, yazdığı metinde
                               yazım ve noktalama kurallarını doğru kullanmakta sorun yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları







    178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183