Page 177 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 177
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 28
2. TEMA: TOPLUMUN AHENGİ (YAZMA)
Edebiyat Atölyesi
Yazma
Etkinliğe
Dönüştürülecek TDE4.2. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
Öğrenme Çıktıları açılarıyla bir araya getirdiği yazısına içerik oluşturabilme
TDE4.3. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
açılarıyla bir araya getirdiği yazısı için kural uygulayabilme
TDE4.2. İçerik Oluşturabilme
a) TDE4.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
b) TDE4.2.2. Tahmin eder.
• Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak yazacağı metnin tü-
rünü ve içeriğini belirler.
• Metnin türüne göre kullanacağı yapı unsurlarını belirler.
c) TDE4.2.3. Karşılaştırır.
ç) TDE4.2.4. Sınıflandırır.
• Yazılı anlatımın kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre içeri-
ğini belirler.
d) TDE4.2.5. Yeniden ifade eder.
Basamaklandırılmış • Söz varlığını kullanarak yazısının içeriğini düzenler.
Bilgi Birimleri e) TDE4.2.6. Tepki verir.
(Öğrenme Çıktıları Alt
Alanlar) • Yazma sürecini planlarken dil işlevlerinin kullanımına karar verir.
f) TDE4.2.7. Görsel ögeleri kullanır.
• Yazma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar ve-
rir.
g) TDE4.2.8. Sunar.
• Yazacağı metnin plan taslağını sunar.
• Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
TDE4.3. Kural Uygulayabilme
a) TDE4.3.1. Plan hazırlar.
b) TDE4.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
c) TDE4.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.
Yazısını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.
177