Page 177 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 177

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 28



        2. TEMA: TOPLUMUN AHENGİ (YAZMA)
                               Edebiyat Atölyesi

                               Yazma
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        TDE4.2. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
         Öğrenme Çıktıları     açılarıyla bir araya getirdiği yazısına içerik oluşturabilme
                               TDE4.3. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
                               açılarıyla bir araya getirdiği yazısı için kural uygulayabilme
                               TDE4.2. İçerik Oluşturabilme
                                a)  TDE4.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
                                b)  TDE4.2.2. Tahmin eder.

                                 •  Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak yazacağı metnin tü-
                                   rünü ve içeriğini belirler.

                                 •  Metnin türüne göre kullanacağı yapı unsurlarını belirler.
                                 c) TDE4.2.3. Karşılaştırır.

                                 ç) TDE4.2.4. Sınıflandırır.
                                 •  Yazılı anlatımın kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre içeri-
                                   ğini belirler.

                                 d) TDE4.2.5. Yeniden ifade eder.
         Basamaklandırılmış      •  Söz varlığını kullanarak yazısının içeriğini düzenler.
         Bilgi Birimleri         e) TDE4.2.6. Tepki verir.
         (Öğrenme Çıktıları Alt
         Alanlar)                •  Yazma sürecini planlarken dil işlevlerinin kullanımına karar verir.
                                 f)  TDE4.2.7. Görsel ögeleri kullanır.
                                 •  Yazma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar ve-
                                   rir.
                                 g) TDE4.2.8. Sunar.

                                 •  Yazacağı metnin plan taslağını sunar.
                                 •  Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
                               TDE4.3. Kural Uygulayabilme

                                 a) TDE4.3.1. Plan hazırlar.
                                 b) TDE4.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
                                 c) TDE4.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.

                                Yazısını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.






                                                                                                         177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182