Page 179 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF1: Kavram haritası öğrenci gereksinimine göre görsellerle desteklenerek, uygun
                               renk ve fontta yazılı/basılı hâlde dağıtılabilir. Öğrenciler kavram haritasını tahta-
         İçerik                dan takip ederken önlerinde bulunan şablonu da doldurabilirler.
                               İF2: Öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine göre birden fazla kontrol listesi
                               hazırlanabilir. Öğrencilere farklı listeler dağıtılabilir.

                               SF1: Performans görevi bireysel olarak yapılabileceği gibi grup şeklinde de yapıla-
                               bilir. Öğrenci grupları oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin onlara des-
                               tek olabilecek öğrencilerle aynı grupta olması sağlanabilir.
                               SF2: Fikir yürütmede ve yaratıcı düşünmede zorlanan öğrenciler için olası cevap
                               seçenekleri öğretmen tarafından sözlü olarak ve/veya yazılı şekilde sunularak, öğ-
                               rencinin bu seçenekler arasından seçim yapması istenebilir.

                               SF3: Sınıfta yazman bir öğrenci seçilebilir. Verilen cevaplar yazman öğrenci tara-
                               fından şablona yazılabilir.

         Süreç                 SF4: Bu soruların yazılı/basılı hâlleri öğrencilere dağıtılabilir.
                               SF5: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
                               lecek öğrencilerin aynı grupta olması sağlanabilir.
                               SF6:  Söz  almaktan  çekinen  ve  konuşma  güçlüğü  yaşayan  öğrenciler  için  konuş-
                               ma bileti iki kişiye bir tane olacak şekilde dağıtılarak akran desteği sağlanır ve ikili
                               gruplar şeklinde konuşmalar gerçekleştirilebilir.
                               SF7: İfade etme becerilerinde zorlanan öğrenciler için ek süre verilebilir.

                               SF8: Akıcı konuşmakta güçlük çeken öğrencilerin konuşmalarını şarkı şeklinde ya
                               da kendi seçtikleri ritim eşliğinde sunmaları sağlanabilir.

                               ÜF1: Grup çalışması sonuçlarının sözel olarak sunulması yerine dijital platformlar
                               kullanılarak etkileşimli tahtadan faydalanılarak sınıfa aktarılabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Öğrenciler yazılarını ilgileri doğrultusunda afiş, sunum vb. şekillerde tasarla-
                               yabilir.

                               FÖOD1: Öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine uygun olacak şekilde öğ-
         Fiziksel Öğrenme      rencilerin birbirlerini görmelerine olanak sağlayan bir oturma düzeni sağlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Sınıfta yapılacak grup çalışmasındaki ortam, gereksinim duyan öğrenci-
                               lerin pozisyonuna göre belirlenebilir.
























                                                                                                         179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184