Page 179 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF1: Kavram haritası öğrenci gereksinimine göre görsellerle desteklenerek, uygun
renk ve fontta yazılı/basılı hâlde dağıtılabilir. Öğrenciler kavram haritasını tahta-
İçerik dan takip ederken önlerinde bulunan şablonu da doldurabilirler.
İF2: Öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine göre birden fazla kontrol listesi
hazırlanabilir. Öğrencilere farklı listeler dağıtılabilir.
SF1: Performans görevi bireysel olarak yapılabileceği gibi grup şeklinde de yapıla-
bilir. Öğrenci grupları oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin onlara des-
tek olabilecek öğrencilerle aynı grupta olması sağlanabilir.
SF2: Fikir yürütmede ve yaratıcı düşünmede zorlanan öğrenciler için olası cevap
seçenekleri öğretmen tarafından sözlü olarak ve/veya yazılı şekilde sunularak, öğ-
rencinin bu seçenekler arasından seçim yapması istenebilir.
SF3: Sınıfta yazman bir öğrenci seçilebilir. Verilen cevaplar yazman öğrenci tara-
fından şablona yazılabilir.
Süreç SF4: Bu soruların yazılı/basılı hâlleri öğrencilere dağıtılabilir.
SF5: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
lecek öğrencilerin aynı grupta olması sağlanabilir.
SF6: Söz almaktan çekinen ve konuşma güçlüğü yaşayan öğrenciler için konuş-
ma bileti iki kişiye bir tane olacak şekilde dağıtılarak akran desteği sağlanır ve ikili
gruplar şeklinde konuşmalar gerçekleştirilebilir.
SF7: İfade etme becerilerinde zorlanan öğrenciler için ek süre verilebilir.
SF8: Akıcı konuşmakta güçlük çeken öğrencilerin konuşmalarını şarkı şeklinde ya
da kendi seçtikleri ritim eşliğinde sunmaları sağlanabilir.
ÜF1: Grup çalışması sonuçlarının sözel olarak sunulması yerine dijital platformlar
kullanılarak etkileşimli tahtadan faydalanılarak sınıfa aktarılabilir.
Ürün
ÜF2: Öğrenciler yazılarını ilgileri doğrultusunda afiş, sunum vb. şekillerde tasarla-
yabilir.
FÖOD1: Öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine uygun olacak şekilde öğ-
Fiziksel Öğrenme rencilerin birbirlerini görmelerine olanak sağlayan bir oturma düzeni sağlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Sınıfta yapılacak grup çalışmasındaki ortam, gereksinim duyan öğrenci-
lerin pozisyonuna göre belirlenebilir.
179