Page 180 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          HEPİMİZ EŞİTİZ
         Konu                  Okunan bir romanla ilgili eleştiri yazısı
                               TDE4.2. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
                               açılarıyla bir araya getirdiği yazısına içerik oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE4.3. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
                               açılarıyla bir araya getirdiği yazısı için kural uygulayabilme
         Materyaller           Dijital içerikler, hazırlanmış şablonlar.
         Etkinlik Süresi       3 ders saati

                               Bu etkinlikte yazma uygulama  alanına yönelik süreç yapılandırılmıştır. Etkinlikte
                               doğrudan anlatım, soru-cevap, tartışmacı anlatım kullanılmıştır. Kavram haritasın-
                               dan, kavram ağlarından, beyin fırtınası yöntem ve tekniğinden, ikili denetim yön-
                               tem ve tekniğinden yararlanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
                               öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
                               leştirilmektedir.

                               Soru-Cevap  Tekniği:  Öğrencilere  düşündürücü  sorular  sorulmaktadır.  Cevaplar
                               için öğrencilere yeterli zaman ve eşit fırsatlar verilmektedir. Bu etkinlikte sorulacak
                               sorular tahtaya yazılır veya sınıfa sözlü olarak sunulur. Süreçte öğretmen zaman
                               zaman soru cevap tekniğinden yararlanacaktır.

                               Kontrol Listesi: Bir işin yapılmasında insan hafızasının eksikliğini tamamlayan, po-
                               tansiyel yanlışları önlemek için kullanılan bir tür çalışma biçimidir. En basit hâliyle
                               yapılacaklar listesidir. Bu etkinlikte yazma sürecinin aşamalarını hatırlamaları için
                               öğrencilere kontrol listesi dağıtılacaktır.
         Etkinlik Açıklaması
                               Kavram Haritası: Daha geniş bir kavram başlığı altındaki kavramların birbirleriyle
                               ilişkilerini gösteren iki boyutlu bir şemadır. Bu derste romanda hak ve özgürlükler
                               temasının nasıl işlendiği ile ilgili yöneltilen soruların cevapları alındıktan sonra ce-
                               vaplar, kavram haritasına yerleştirilecektir.
                               Beyin Fırtınası: Ortaya atılan bir kavram hakkında akla gelen ilk fikirlerin doğru-
                               dan ifade edilmesidir. Beyin fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikirle-
                               rin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleştiril-
                               mez, hiçbir fikir göz ardı edilmez, böylece öğrencinin tüm fikirlerini çekinmeden,
                               aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikir-
                               lerin birbirini besleyeceği ve birbirine evrileceği varsayılır. Burada öğrenciler hak
                               ve özgürlükler temasının romanda nasıl işlendiği sorusunu beyin fırtınası tekniğini
                               kullanarak cevaplandıracaklardır.
                               Küme Çalışması: Sınıftaki öğrenci sayısına göre en az iki, en fazla sekiz kişinin bir
                               araya gelerek öğretmen rehberliğinde belirli hedef ve davranışları gerçekleştirmek
                               amacıyla oluşturulan gruplardır. Burada öğrenciler, okunan romanla ilgili notlarını
                               küme çalışması yaparak arkadaşlarıyla paylaşacaktır.






    180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185