Page 180 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı HEPİMİZ EŞİTİZ
Konu Okunan bir romanla ilgili eleştiri yazısı
TDE4.2. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
açılarıyla bir araya getirdiği yazısına içerik oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE4.3. Temel hak ve özgürlüklerin toplumsal düzen için gerekliliğini farklı bakış
açılarıyla bir araya getirdiği yazısı için kural uygulayabilme
Materyaller Dijital içerikler, hazırlanmış şablonlar.
Etkinlik Süresi 3 ders saati
Bu etkinlikte yazma uygulama alanına yönelik süreç yapılandırılmıştır. Etkinlikte
doğrudan anlatım, soru-cevap, tartışmacı anlatım kullanılmıştır. Kavram haritasın-
dan, kavram ağlarından, beyin fırtınası yöntem ve tekniğinden, ikili denetim yön-
tem ve tekniğinden yararlanılmıştır.
Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
leştirilmektedir.
Soru-Cevap Tekniği: Öğrencilere düşündürücü sorular sorulmaktadır. Cevaplar
için öğrencilere yeterli zaman ve eşit fırsatlar verilmektedir. Bu etkinlikte sorulacak
sorular tahtaya yazılır veya sınıfa sözlü olarak sunulur. Süreçte öğretmen zaman
zaman soru cevap tekniğinden yararlanacaktır.
Kontrol Listesi: Bir işin yapılmasında insan hafızasının eksikliğini tamamlayan, po-
tansiyel yanlışları önlemek için kullanılan bir tür çalışma biçimidir. En basit hâliyle
yapılacaklar listesidir. Bu etkinlikte yazma sürecinin aşamalarını hatırlamaları için
öğrencilere kontrol listesi dağıtılacaktır.
Etkinlik Açıklaması
Kavram Haritası: Daha geniş bir kavram başlığı altındaki kavramların birbirleriyle
ilişkilerini gösteren iki boyutlu bir şemadır. Bu derste romanda hak ve özgürlükler
temasının nasıl işlendiği ile ilgili yöneltilen soruların cevapları alındıktan sonra ce-
vaplar, kavram haritasına yerleştirilecektir.
Beyin Fırtınası: Ortaya atılan bir kavram hakkında akla gelen ilk fikirlerin doğru-
dan ifade edilmesidir. Beyin fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikirle-
rin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleştiril-
mez, hiçbir fikir göz ardı edilmez, böylece öğrencinin tüm fikirlerini çekinmeden,
aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikir-
lerin birbirini besleyeceği ve birbirine evrileceği varsayılır. Burada öğrenciler hak
ve özgürlükler temasının romanda nasıl işlendiği sorusunu beyin fırtınası tekniğini
kullanarak cevaplandıracaklardır.
Küme Çalışması: Sınıftaki öğrenci sayısına göre en az iki, en fazla sekiz kişinin bir
araya gelerek öğretmen rehberliğinde belirli hedef ve davranışları gerçekleştirmek
amacıyla oluşturulan gruplardır. Burada öğrenciler, okunan romanla ilgili notlarını
küme çalışması yaparak arkadaşlarıyla paylaşacaktır.
180