Page 185 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
                                 •  Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.

                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.
                                 •  Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelimeleri anlamını tahmin eder.
                                 •  Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

                                 •  Görselden ve başlıktan hareketle metnin konusunu tahmin eder.
                                 •  Okuduklarını özetler.
                                 •  Metinle ilgili soruları cevaplar.

                                 •  Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.
                                 •  Metnin konusunu belirler.
                                 •  Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.

         Ön Koşul Beceriler/     •  Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.
         Temel Kabuller
                                 •  Metnin içeriğini yorumlar.
                                 •  Metinler arasında karşılaştırma yapar.

                                 •  Metinlerin  tema,  konu,  olay  örgüsü  ve  karakterler  açısından  karşılaştırılması
                                   sağlanır.

                                 •  Metin türlerini ayırt eder.
                                 •  Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
                                 •  Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

                                 •  Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
                                 •  Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar.
                                 •  Medya metinlerini değerlendirir.

                                 •  Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
                                 •  Bilgi kaynaklarının güvenilirliğini sorgular.
                               Öğrenciler, gezi yazılarını dil ve yapı olarak çözümleme noktasında yardıma ihtiyaç
                               duyabilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci    Türler arası ilgi kurmakta zorlanabilirler (gezi yazısı-broşür).
         İhtiyaçları
                               Arkadaşlarını ve kendilerini değerlendirmekte güçlük yaşayabilirler.
                               Yazıları bir amaca uygun olarak sınıflandırmakta zorlanabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Okunacak olan gezi metni, öğrencilerin ilgileri doğrultusunda seçilebilir.
         İçerik                İF2: Okunan gezi yazılarını yapı unsurları, dil ve anlatım özellikleri açısından çö-
                               zümlemekte zorlanan öğrenciler için yönergeler azaltılabilir.








                                                                                                         185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190