Page 185 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
• Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
• Okuma stratejilerini kullanır.
• Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelimeleri anlamını tahmin eder.
• Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
• Görselden ve başlıktan hareketle metnin konusunu tahmin eder.
• Okuduklarını özetler.
• Metinle ilgili soruları cevaplar.
• Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.
• Metnin konusunu belirler.
• Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
Ön Koşul Beceriler/ • Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.
Temel Kabuller
• Metnin içeriğini yorumlar.
• Metinler arasında karşılaştırma yapar.
• Metinlerin tema, konu, olay örgüsü ve karakterler açısından karşılaştırılması
sağlanır.
• Metin türlerini ayırt eder.
• Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
• Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
• Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
• Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar.
• Medya metinlerini değerlendirir.
• Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
• Bilgi kaynaklarının güvenilirliğini sorgular.
Öğrenciler, gezi yazılarını dil ve yapı olarak çözümleme noktasında yardıma ihtiyaç
duyabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci Türler arası ilgi kurmakta zorlanabilirler (gezi yazısı-broşür).
İhtiyaçları
Arkadaşlarını ve kendilerini değerlendirmekte güçlük yaşayabilirler.
Yazıları bir amaca uygun olarak sınıflandırmakta zorlanabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Okunacak olan gezi metni, öğrencilerin ilgileri doğrultusunda seçilebilir.
İçerik İF2: Okunan gezi yazılarını yapı unsurları, dil ve anlatım özellikleri açısından çö-
zümlemekte zorlanan öğrenciler için yönergeler azaltılabilir.
185