Page 187 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 187

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Bu Broşürler İnsanı Gezdiriyor
         Konu                  Gezi yazıları ve broşürleri çevre bilinci için çözümleme.
         Öğrenme Hedefleri     TDE2.3. “Hayatın Dengesi” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme

         Materyaller           Dijital içerikler, çıkış kartları, A4 kâğıdı, süreç takip formları, broşürler.
         Etkinlik Süresi       2 ders saati
                               Bu etkinlikte okuma öğrenme alanı ele alınarak süreç takip formu, giriş-çıkış kart-
                               ları tekniği kullanılmıştır.
                               Süreç takip formu: Öğrenme süreçlerine ilişkin tüm bilgilerin detaylı olarak göste-
                               rilmesiyle oluşan formdur. Burada öğrenciler gezi yazısının tür ve yapı özelliklerini,
                               konusunu, temasını, yazılış amacını ve ana fikrini, dil ve anlatım özelliklerini akran
                               desteğinin kullanıldığı süreç takip formuyla çözümler.
         Etkinlik Açıklaması
                               Giriş-Çıkış kartı (KWL): Öğrencilerin düşüncelerini düzenleme ve belirli bir konu-
                               yu öğrenmelerine yardımcı olan bir tür grafik düzenleyicidir. Bu form, çalışma say-
                               faları, aktif öğrenmeyi teşvik etmenin ve öğrencileri yeni bir konuya yöneltmenin
                               yollarındandır. Öğrenciler süreç sonunda neyi öğrenip neyi öğrenemediğini forma
                               yazar. Öğrencilerin çevreyi koruma ve geliştirme konusundaki duyarlılığı öğretmen
                               tarafından giriş-çıkış kartı ile değerlendirilir.

                               Öğrenciler,  EBA’  dan,  ders  kitabından  ve  diğer  kaynaklardan  önceki  derslerde
                               çevre duyarlılığı konusuna öncelik veren gezi yazısı örneklerini okuma ve anlama
                               çalışmaları yapmışlardır (İF1). Öğretmen bu aşamada öğrencilere çevre bilinci ile
                               ilgili broşür toplama görevi verir. Yeni dersin başında bu çalışmalar ışığında me-
                               tinlerin çözümlenmesine geçilir. Bu aşamada öğrenciler dört gruba ayrılır (SF1).
                               Aynı grupta olan öğrenciler birlikte çalışmaya uygun olacak şekilde yakın yerlere
                               otururlar (FÖOD1).
                               Birinci grup, okudukları gezi yazılarını hangi çevre sorununa ışık tuttuğuna göre sı-
                               nıflandırır (SF2). İkinci grup; okunan gezi yazılarını yapı unsurları, dil ve anlatım
                               özellikleri açısından çözümler (İF2).
                               Üçüncü  grup,  daha  önce  topladığı  broşürlerden  okunan  metinlerin  anlamlarını
                               destekleyen broşürlerle ilgili olarak şunları yapar:
         Uygulama Aşamaları
                                 1) Bu broşürlerle gezi yazıları arasında ilgi kuracak sloganlar hazırlar. Bu slogan-
                                   ların  millî,  manevi,  evrensel  değerlere  uygun  olmasına  ve  çevre  duyarlılığını
                                   yansıtmasına özen gösterir (SF3).
                                 2) Toplumsal  çevre  bilincine  katkı  sağlaması  için  sosyal  medyada  kullanılmaya
                                   uygun olmasına çalışır.
                               Dördüncü grup, 6 öğrenciden oluşur; bu öğrenciler öğretmenin önceden hazırladı-
                               ğı süreç takip formu ile diğer üç gruptaki arkadaşlarının çalışmalarını değerlendirir
                               (ÜF1). Her grubun çalışma sürecinin değerlendirilmesini iki öğrenci üstlenir (SF4).
                               Bu öğrenciler; birbirinden bağımsız olarak doldurdukları süreç takip formlarını öğ-
                               retmene teslim ederler, sloganları sınıf portfolyo dosyasına eklerler.

                               Öğretmen, ders sonunda giriş-çıkış kartı (KWL) kullanarak öğrencilerin çevre bilin-
                               ci konusunda yeni gelişen duyarlılıklarını tespit etmeye çalışır.


                                                                                                         187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192