Page 188 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 188
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler gezi yazısının tür ve yapı özelliklerini, konusunu, temasını, yazılış amacı-
nı ve ana fikrini, dil ve anlatım özelliklerini akran desteğinin kullanıldığı süreç takip
Değerlendirme
formuyla çözümler. Öğrencilerin çevreyi koruma ve geliştirme konusundaki duyar-
lılığı öğretmen tarafından giriş-çıkış kartı (KWL) ile değerlendirilir.
İçeriği anlamak için seçenekler sunun:
• Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler
• Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler
Fiziksel eylem için seçenekler sağlayın:
• Gezinme araçlarındaki alternatif seçenekler
Yürütücü işlevleri için seçenekler sağlayın:
• Planlama ve strateji geliştirmeyi destekleyen seçenekler
Kullanılan Evrensel • Bilgi ve kaynakların yönetimini kolaylaştıran seçenekler
Tasarım Ögeleri • İlerlemeyi izleme sağlayan seçenekler
İlgi çekmek için seçenekler sağlayın:
• Bireyselliği ve özerkliği artıran seçenekler
Çabayı ve motivasyonu sürdürmek için seçenekler sağlayın:
• Farklı zorluk ve destek düzeylerine de çeşitlilik gösteren seçenekler
• İşbirliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler
Öz Düzenleme becerileri için seçenekler sunun:
• Kendini değerlendirme ve yansıtmayı geliştiren seçenekler
188