Page 191 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Mesleğimi Nasıl Seçmeliyim?
Konu Öğrencilerin meslek seçimine ilişkin ön araştırma yapması
TDE 4.2. Araştırma, bilgi toplama, analitik düşünme gibi süreçler sonrasında mes-
Öğrenme Hedefleri
leklerle ilgili ulaştığı bilgilerle yazısının içeriğini oluşturabilme
Materyaller Dijital içerikler, etkileşimli tahta, çıkış kartları, A4 kâğıdı.
Etkinlik Süresi 2 ders saati
Bu etkinlikte yazma öğrenme alanı ele alınarak sorgulamaya dayalı öğretim yönte-
mi, beyin fırtınası, keşif grupları tekniği, öz yönetim tekniği, iş birlikli öğrenme tekni-
ği yöntemi, sunum yoluyla öğretim tekniği kullanılmıştır.
Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yöntemi: Öğrencilerin problem çözme, eleştirel dü-
şünme, yaratıcı düşünme aynı zamanda iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik
bir öğretim yöntemidir. Bu etkinlikte öğrenciler mesleklerin tanımlarına, önceden
edindikleri bilgiler ışığında sorgulamaya dayalı öğretim yöntemi ile ulaşmaktadır.
Beyin Fırtınası: Ortaya atılan bir kavram hakkında akla gelen ilk fikirlerin doğru-
dan ifade edilmesidir. Beyin fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikirle-
rin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleştiril-
mez, hiçbir fikir göz ardı edilmez, böylece öğrencinin tüm fikirlerini çekinmeden,
aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikirle-
Etkinlik Açıklaması rin birbirini besleyeceği ve birbirine evrileceği varsayılır. Bu etkinlikte öğrencilerin
edinmek istedikleri meslekler ve bu mesleklerin içeriğine dair bilgiler beyin fırtınası
yoluyla açığa çıkarılmaktadır.
Keşif Grupları Tekniği: Cevaplanmamış sorular ve merak edilen konular üzerine
soruların belirlenerek gruplar aracılığıyla araştırılmasıdır. Bu etkinlikte gruplar
meslekler hakkında araştırmalarını yapmaktadır.
Öz Yönetim Tekniği: Öğrencilerin kendi davranışlarını kontrol etme ve yönlendir-
mesidir. Öğrencilerin zamanını ve davranışlarını yönetme becerilerinin kazandırıl-
ması amaçlanmaktadır. Bu etkinlikte öğrenciler meslekler hakkında bilgi toplama
süreçlerini öz yönetim tekniği ile yönetmektedir.
İş Birlikli Öğrenme: Farklı veya aynı özelliklere sahip öğrencilerin küçük gruplar hâ-
linde, iş bölümü yaparak çalışmalarına dayalı bir öğretim modelidir. Grupla birlikte
çalışmak öğrencilerin iş birliği ve problem çözme becerilerini geliştirmektedir.
Bu derste, sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi kullanılarak bir performans göre-
vi yerine getirilir. Bu görevin tamamlanması için daha önceki derslerde meslekleri
tanımayla ilgili okuduğumuz, dinleyip izlediğimiz metinler ve yaptığımız mülakat
çalışmaları kullanılır.
Uygulama Aşamaları
Öğrencilerin, 12. sınıfın bu son temasını işlerken ileride edinecekleri meslek ve git-
mek istedikleri yüksek öğretim kurumu konusunda merak ettikleri, beyin fırtınası
yoluyla sorgulanır (SF1). Sınıfın tahtasında beyin fırtınası sonucunda oluşan, birbi-
rine benzeyen sorular gruplanır.
191