Page 191 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Mesleğimi Nasıl Seçmeliyim?
         Konu                  Öğrencilerin meslek seçimine ilişkin ön araştırma yapması
                               TDE 4.2. Araştırma, bilgi toplama, analitik düşünme gibi süreçler sonrasında mes-
         Öğrenme Hedefleri
                               leklerle ilgili ulaştığı bilgilerle yazısının içeriğini oluşturabilme
         Materyaller           Dijital içerikler, etkileşimli tahta, çıkış kartları, A4 kâğıdı.

         Etkinlik Süresi       2 ders saati
                               Bu etkinlikte yazma öğrenme alanı ele alınarak sorgulamaya dayalı öğretim yönte-
                               mi, beyin fırtınası, keşif grupları tekniği, öz yönetim tekniği, iş birlikli öğrenme tekni-
                               ği yöntemi, sunum yoluyla öğretim tekniği kullanılmıştır.
                               Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yöntemi: Öğrencilerin problem çözme, eleştirel dü-
                               şünme,  yaratıcı  düşünme  aynı  zamanda  iletişim  becerilerini  geliştirmeye  yönelik
                               bir öğretim yöntemidir. Bu etkinlikte öğrenciler mesleklerin tanımlarına, önceden
                               edindikleri bilgiler ışığında sorgulamaya dayalı öğretim yöntemi ile ulaşmaktadır.

                               Beyin Fırtınası: Ortaya atılan bir kavram hakkında akla gelen ilk fikirlerin doğru-
                               dan ifade edilmesidir. Beyin fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikirle-
                               rin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleştiril-
                               mez, hiçbir fikir göz ardı edilmez, böylece öğrencinin tüm fikirlerini çekinmeden,
                               aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikirle-
         Etkinlik Açıklaması   rin birbirini besleyeceği ve birbirine evrileceği varsayılır. Bu etkinlikte öğrencilerin
                               edinmek istedikleri meslekler ve bu mesleklerin içeriğine dair bilgiler beyin fırtınası
                               yoluyla açığa çıkarılmaktadır.
                               Keşif Grupları Tekniği: Cevaplanmamış sorular ve merak edilen konular üzerine
                               soruların  belirlenerek  gruplar  aracılığıyla  araştırılmasıdır.  Bu  etkinlikte  gruplar
                               meslekler hakkında araştırmalarını yapmaktadır.
                               Öz Yönetim Tekniği: Öğrencilerin kendi davranışlarını kontrol etme ve yönlendir-
                               mesidir. Öğrencilerin zamanını ve davranışlarını yönetme becerilerinin kazandırıl-
                               ması amaçlanmaktadır. Bu etkinlikte öğrenciler meslekler hakkında bilgi toplama
                               süreçlerini öz yönetim tekniği ile yönetmektedir.
                               İş Birlikli Öğrenme: Farklı veya aynı özelliklere sahip öğrencilerin küçük gruplar hâ-
                               linde, iş bölümü yaparak çalışmalarına dayalı bir öğretim modelidir. Grupla birlikte
                               çalışmak öğrencilerin iş birliği ve problem çözme becerilerini geliştirmektedir.

                               Bu derste, sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi kullanılarak bir performans göre-
                               vi yerine getirilir. Bu görevin tamamlanması için daha önceki derslerde meslekleri
                               tanımayla ilgili okuduğumuz, dinleyip izlediğimiz metinler ve yaptığımız mülakat
                               çalışmaları kullanılır.
         Uygulama Aşamaları
                               Öğrencilerin, 12. sınıfın bu son temasını işlerken ileride edinecekleri meslek ve git-
                               mek istedikleri yüksek öğretim kurumu konusunda merak ettikleri, beyin fırtınası
                               yoluyla sorgulanır (SF1). Sınıfın tahtasında beyin fırtınası sonucunda oluşan, birbi-
                               rine benzeyen sorular gruplanır.






                                                                                                         191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196