Page 192 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 192

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Etkileşimli tahtada bir yazı dosyası açılır (FÖOD1, FÖOD2). Daha önceki çalışma-
                               larda cevaplanmış sorular ve merak edilen konular bu dosyaya kaydedilir (İF1,İF2).
                               Ulaşılan bilgiler yeni araştırmada yer almaz ama dersin ilerleyen bölümlerinde kul-
                               lanılmak üzere saklanır. Cevaplanmamış sorular ve merak edilen konular sınıflan-
                               dırılır (SF2). Böylece araştırılacak sorunlar belirlenir.

                               Keşif grupları oluşturulur (SF3, SF4). Araştırılacak meslekler, bu mesleklerin öğren-
                               ciye uygunluğu, bu mesleklere ulaşmak için gerekli yükseköğretim programları, bu
                               programların hangi üniversitelerde olduğu, hangi başarı diliminde bu programlara
                               öğrenci kabul edildiği araştırılmak üzere öğrencilere dağıtılır. Her öğrenci bu araş-
                               tırmayı öz yönetim tekniğini kullanarak araştırır (SF5). Mümkün olursa yakınında
                               bulunan üniversitelerin meslek tanıtım uygulamalarına katılırlar. Mümkün olmazsa
                               genel ağ üzerinden bilgilendirici metinleri ve görselleri toplarlar.
                               Bir sonraki derste araştırmalarıyla gelen öğrenciler beşer kişilik gruplara ayrılarak
                               iş birlikli öğrenme tekniği ile birbirinin araştırmalarını değerlendirir. (Bu aşamada
                               önceki çalışmalardan ve etkileşimli tahtaya kaydedilen bilgilerden de yararlanılır.).
                               Daha sonra gruplar çalışmalarını birleştirir. Ortak bulgulardan her öğrencinin se-
                               çimlerine rehberlik edecek çıktılara ulaşılır. Elde edilen çıktılar, dersin öğretmenin-
                               den ve okul rehberlik servisinden alınacak desteklerle somutlaştırılıp öğrencilerin
                               kullanımına sunulur. Veriler sonra bir sunuya dönüştürülüp okul konferans salonun-
                               da ve sosyal medyada sunulmak üzere hazırlanır (ÜF1).

                               Öğretmen, öğrencilerin çalışmalarının okul konferans salonunda düzenlenecek bir
         Değerlendirme         sunuya hangi düzeyde hazır olduğunu kontrol eder, geri bildirimde bulunur.
                               Performans görevinin hangi öğrenciler tarafından sunulacağını belirlenir.
                               Fiziksel eylem için seçenekler sağlayın:
                                 •  Farklı fiziksel yanıt modlarını kabul eden seçenekler

                                 •  Araçlara ve yardımcı teknolojilere erişim seçenekleri
                               İfade becerileri ve bilgiye yönelik akıcılık için seçenekler sunun:
                                 •  İletişim için farklı ortamlara yönelik seçenekler
                                 •  Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler

         Kullanılan Evrensel   Yürütücü işlevleri için seçenekler sağlayın:
         Tasarım Ögeleri         •  Etkili hedef belirlemeye rehberlik eden seçenekler

                                 •  Planlama ve strateji geliştirmeyi destekleyen seçenekler
                                 •  Bilgi ve kaynakların yönetimini kolaylaştıran seçenekler
                                 •  İlerlemeyi izleme sağlayan seçenekler
                               İlgi çekmek için seçenekler sağlayın:

                                 •  Bireyselliği ve özerkliği artıran seçenekler
                                 •  İçerikle ilişkili uygunluğu, değer ve özgünlüğü artıran seçenekler









    192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197