Page 189 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 30
4. TEMA: HAYALİMDEKİ YARIN (YAZMA)
Edebiyat Atölyesi
Etkinliğe
Dönüştürülecek Yazma
Öğrenme Çıktıları TDE4.2. Araştırma, bilgi toplama, analitik düşünme gibi süreçler sonrasında mes-
leklerle ilgili ulaştığı bilgilerle yazısının içeriğini oluşturabilme
TDE4.2. İçerik Oluşturabilme.
a) TDE4.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Yazma ile ilgili belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar.
b) TDE4.2.2. Tahmin eder.
• Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak yazacağı metnin tü-
rünü ve içeriğini belirler.
• Metnin türüne göre kullanacağı yapı unsurlarını belirler.
c) TDE4.2.3. Karşılaştırır.
• Yazma amacına ve özelliklerine göre ana düşünceye ve vermek istediği iletiye
karar verir.
• Planını oluştururken karşılaştırma içeren iletiler oluşturur.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri ç) TDE4.2.4. Sınıflandırır.
(Öğrenme Çıktıları Alt • Yazılı anlatımın kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre içeri-
Alanlar) ğini belirler.
d) TDE4.2.5. Yeniden ifade eder.
• Söz varlığını kullanarak yazısının içeriğini düzenler.
e) TDE4.2.6. Tepki verir.
• Yazma sürecini planlarken dil işlevlerinin kullanımına karar verir.
f) TDE4.2.7. Görsel ögeleri kullanır.
• Yazma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar ve-
rir.
g) TDE4.2.8. Sunar.
• Yazacağı metnin plan taslağını sunar.
• Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
• Yazma stratejilerini uygular.
• Güdümlü, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma,
Ön Koşul Beceriler/ boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması
Temel Kabuller
sağlanır.
• Bir işin işlem basamaklarını yazar.
189