Page 190 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 190

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Yazdıklarını düzenler.
                                 •  Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

                                 •  Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.“Ama, fakat, ancak ve
                                   lakin” ifadelerini kullanır.

                                 •  Öğrenciler, meslek ve okul seçimiyle ilgili zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Bireysel çalışmalarını birleştirerek ortak metin oluşturmada zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Araştırmalarından çıkan sonuçları, hayatında kullanmakta sorun yaşayabilir.

         Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrenciler için cümleler kısa, net ve sade şekilde düzenlenebilir, ilgili görsellerle
                               içerik desteklenebilir.
         İçerik
                               İF2: Dikkatini toplamada ve sürdürmede zorlanan öğrenciler için etkileşimli tahta-
                               ya kaydedilen dosya yazılı/basılı hâle getirilerek dağıtılabilir.

                               SF1: Yaratıcı düşünmede ve fikir yürütmede zorlanan öğrenciler için ilgileri doğrul-
                               tusunda birkaç cevap seçeneği sunularak bu seçenekler üzerinden cevaplar verme-
                               leri sağlanabilir.
                               SF2: Bilgiyi sınıflandırmada güçlük yaşayan öğrenciler için ipuçları verilerek ya da
                               yönlendirici seçenekler sunularak bilgiyi örgütlemeleri kolaylaştırılabilir.
                               SF3:  Gruplar  oluşturulurken  akran  desteğine  gereksinim  duyan  öğrenciler  için
                               grupların heterojen biçimde oluşturulması sağlanabilir; grup çalışmasında öğren-
         Süreç
                               cilerin yeterlilikleri doğrultusunda mümkün olduğunca aktif görev almasına dikkat
                               edilir.
                               SF4: Grup sayıları, öğrencilerin yeterlilikleri ve gereksinimleri doğrultusunda dü-
                               zenlenebilir.
                               SF5: Süreci takip edemeyecek öğrenciler için öğretmen tarafından öğrencinin ge-
                               reksinimlerine uygun yazı puntosu ve görsellerle desteklenmiş öz denetim şablonu
                               oluşturulur ve süreci bu hazır şablondan takip etmeleri sağlanabilir.
                               ÜF1: Akıcı konuşmada güçlük yaşayan öğrenciler, sunumlarını video kaydı şeklinde
         Ürün
                               de hazırlayabilir.
                               FÖOD1:  Desteğe  gereksinim  duyan  öğrenciler  için  sınıfta  ihtiyaca  göre  oturma
                               düzeni değiştirilebilir. Sınıfın mevcut koşullarının uygunluğuna göre oturma planı
                               (U oturma düzeni) yapılabilir, öğrencilerin tahtayı rahatça görebileceği konumda
         Fiziksel Öğrenme      oturmaları sağlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri
                               FÖOD2:  Etkileşimli  tahtadan  etkinlik  metni  açılırken  görüntünün  daha  iyi  alına-
                               bilmesi için sınıftaki camlar, perdeler ve ışıklarda gerekli düzenlemeler yapılabilir.
                               Ekran parlaklığı ve ses ayarlamaları düzenlenebilir.














    190
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195