Page 190 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 190
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Yazdıklarını düzenler.
• Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
• Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.“Ama, fakat, ancak ve
lakin” ifadelerini kullanır.
• Öğrenciler, meslek ve okul seçimiyle ilgili zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Bireysel çalışmalarını birleştirerek ortak metin oluşturmada zorlanabilir.
İhtiyaçları
• Araştırmalarından çıkan sonuçları, hayatında kullanmakta sorun yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrenciler için cümleler kısa, net ve sade şekilde düzenlenebilir, ilgili görsellerle
içerik desteklenebilir.
İçerik
İF2: Dikkatini toplamada ve sürdürmede zorlanan öğrenciler için etkileşimli tahta-
ya kaydedilen dosya yazılı/basılı hâle getirilerek dağıtılabilir.
SF1: Yaratıcı düşünmede ve fikir yürütmede zorlanan öğrenciler için ilgileri doğrul-
tusunda birkaç cevap seçeneği sunularak bu seçenekler üzerinden cevaplar verme-
leri sağlanabilir.
SF2: Bilgiyi sınıflandırmada güçlük yaşayan öğrenciler için ipuçları verilerek ya da
yönlendirici seçenekler sunularak bilgiyi örgütlemeleri kolaylaştırılabilir.
SF3: Gruplar oluşturulurken akran desteğine gereksinim duyan öğrenciler için
grupların heterojen biçimde oluşturulması sağlanabilir; grup çalışmasında öğren-
Süreç
cilerin yeterlilikleri doğrultusunda mümkün olduğunca aktif görev almasına dikkat
edilir.
SF4: Grup sayıları, öğrencilerin yeterlilikleri ve gereksinimleri doğrultusunda dü-
zenlenebilir.
SF5: Süreci takip edemeyecek öğrenciler için öğretmen tarafından öğrencinin ge-
reksinimlerine uygun yazı puntosu ve görsellerle desteklenmiş öz denetim şablonu
oluşturulur ve süreci bu hazır şablondan takip etmeleri sağlanabilir.
ÜF1: Akıcı konuşmada güçlük yaşayan öğrenciler, sunumlarını video kaydı şeklinde
Ürün
de hazırlayabilir.
FÖOD1: Desteğe gereksinim duyan öğrenciler için sınıfta ihtiyaca göre oturma
düzeni değiştirilebilir. Sınıfın mevcut koşullarının uygunluğuna göre oturma planı
(U oturma düzeni) yapılabilir, öğrencilerin tahtayı rahatça görebileceği konumda
Fiziksel Öğrenme oturmaları sağlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Etkileşimli tahtadan etkinlik metni açılırken görüntünün daha iyi alına-
bilmesi için sınıftaki camlar, perdeler ve ışıklarda gerekli düzenlemeler yapılabilir.
Ekran parlaklığı ve ses ayarlamaları düzenlenebilir.
190