Page 184 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 29

        3. TEMA: HAYATIN DENGESİ (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE2.3. “Hayatın Dengesi” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
                               TDE2.3. Çözümleyebilme
                                 a) TDE2.3.1. Parçaları belirler.

                                 •  Metindeki karakterlerin özelliklerini, amaçlarını ve niyetlerini inceler.
                                 •  Metindeki yapı unsurlarını belirler.
                                 •  Metindeki dil ve anlatım özelliklerini belirler.

                                 •  Metindeki dil işlevlerini belirler.
                                 b) TDE2.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.
                                 •  Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimler arasındaki ilişkileri be-
                                   lirler.
                                 •  Metindeki yapı unsurları arasındaki ilişkileri belirler.
                                 •  Yazarın üslup seçiminin nedenleri ve sonuçlarını açıklar.

                                 •  Metinlerin yazıldığı dönemin özelliklerini açıklar.

         Basamaklandırılmış      •  Metnin yazarının özelliklerini açıklar.
         Bilgi Birimleri         •  Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazıldığı
         (Öğrenme Çıktıları Alt    dönemle ve toplumla ilişkisini kurar.
         Alanlar
                                 c) TDE2.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
                                 •  Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimlerin arasındaki etkileşim-
                                   leri değerlendirir.
                                 •  Metnin yapı unsurlarının metne olan katkısını değerlendirir.
                                 •  Metnin  yapı  unsurları  ile  metnin  içeriği  arasındaki  ilişkiden  hareketle  metnin
                                   yapı unsurlarının işlenişini değerlendirir.
                                 •  Metnin dil ve anlatım özellikleri ile metnin içeriği arasındaki ilişkiden hareketle
                                   metinde kullanılan dil ve anlatım özelliklerini değerlendirir.
                                 •  Metin  içindeki  tutarsızlıkları  ya  da  çatışmaları  tespit  ederek  bunların  metne
                                   olan etkisini değerlendirir.
                                 •  Metni; millî, manevi ve evrensel değerler aktarımı bağlamında değerlendirir.
                                 •  Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazarıy-
                                   la ilişkisini kurar.
                                 •  Metnin diğer disiplinlerle olan ilişkisini değerlendirir.








    184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189