Page 184 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 29
3. TEMA: HAYATIN DENGESİ (OKUMA)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Okuma
Öğrenme Çıktıları
TDE2.3. “Hayatın Dengesi” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
TDE2.3. Çözümleyebilme
a) TDE2.3.1. Parçaları belirler.
• Metindeki karakterlerin özelliklerini, amaçlarını ve niyetlerini inceler.
• Metindeki yapı unsurlarını belirler.
• Metindeki dil ve anlatım özelliklerini belirler.
• Metindeki dil işlevlerini belirler.
b) TDE2.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.
• Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimler arasındaki ilişkileri be-
lirler.
• Metindeki yapı unsurları arasındaki ilişkileri belirler.
• Yazarın üslup seçiminin nedenleri ve sonuçlarını açıklar.
• Metinlerin yazıldığı dönemin özelliklerini açıklar.
Basamaklandırılmış • Metnin yazarının özelliklerini açıklar.
Bilgi Birimleri • Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazıldığı
(Öğrenme Çıktıları Alt dönemle ve toplumla ilişkisini kurar.
Alanlar
c) TDE2.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
• Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimlerin arasındaki etkileşim-
leri değerlendirir.
• Metnin yapı unsurlarının metne olan katkısını değerlendirir.
• Metnin yapı unsurları ile metnin içeriği arasındaki ilişkiden hareketle metnin
yapı unsurlarının işlenişini değerlendirir.
• Metnin dil ve anlatım özellikleri ile metnin içeriği arasındaki ilişkiden hareketle
metinde kullanılan dil ve anlatım özelliklerini değerlendirir.
• Metin içindeki tutarsızlıkları ya da çatışmaları tespit ederek bunların metne
olan etkisini değerlendirir.
• Metni; millî, manevi ve evrensel değerler aktarımı bağlamında değerlendirir.
• Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazarıy-
la ilişkisini kurar.
• Metnin diğer disiplinlerle olan ilişkisini değerlendirir.
184