Page 174 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 174

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          HABERİN VAR MI?
         Konu                  Temel hak ve özgürlüklerle ilgili bir haber metni oluşturma
                               TDE3.2. Toplumsal sorunlar  anlamaları ve bu sorunlara çözüm üretme konusun-
         Öğrenme Hedefleri
                               daki konuşması için içerik oluşturabilme
         Materyaller           Dijital içerikler, hazırlanmış şablonlar.

         Etkinlik Süresi       2 ders saati
                               Bu etkinlikte konuşma öğrenme alanı ele alınarak doğrudan anlatım, yapılandırıl-
                               mış grid, akış diyagramı, ikili denetim ve 5N1K teknikleri kullanılmıştır.

                               Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
                               öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçekleş-
                               tirilmektedir. Bu etkinlikte ders akışı sürecinde öğretmen açıklamalarda bulunur-
                               ken ve öğrencilere dönüt verirken doğrudan anlatım yönteminden faydalanmıştır.
                               Yapılandırılmış Grid: Öğrenci seviyelerine göre bir konuda hazırlanan sorulara ve-
                               rilebilecek cevapların numaralandırılmış kutucuklardan oluşan bir tabloya dağıtıl-
                               masıyla oluşan bir ölçme ve değerlendirme aracıdır. Bu etkinlikte bir metnin haber
                               metni olup olmadığını belirlerken öğrenciler yapılandırılmış grid tekniğini kullana-
                               caktır.

                               Akış Diyagramı: Herhangi bir ürün ya da servisi oluşturan olayların akışını belirle-
                               mek amacıyla kullanılır.Süreç adımlarını gösteren bir tanıtımdır. Burada öğrenciler
         Etkinlik Açıklaması   haber metnini  kurgularken akış diyagramını kullanacaktır.
                               5N1K: Ne, nerede, nasıl, neden, ne zaman ve kim sorularının baş harflerinden olu-
                               şan bir kısaltmadır. 5N soruları; olayın ne olduğunu, nerede geçtiğini, nasıl gerçek-
                               leştiğini, ne zaman gerçekleştiğini sorgulamaktadır. 1K sorusu ise olayı gerçekleş-
                               tirenin kim olduğu sorgulanmaktadır. Bu derste öğrenciler tarafından oluşturulan
                               haber metninin taslağı arkadaşları tarafından 5N1K kuralına göre sorgulanacaktır.
                               İkili Denetim (Eşlerin Kontrolü): Öğrenciler dörderli gruplar oluşturmaktadır. Bu
                               gruplar kendi içerisinde ikişerli olarak bölünmektedir. Hemen ardından iki gruba
                               da öğretmen tarafından önceden hazırlanan çalışma yaprakları verilmektedir. Her
                               grup önce kendi içlerinde, ardından diğer ikili grupla cevap kâğıtlarını değiştire-
                               rek cevaplarını denetlemektedir. Bu etkinlikte oluşturulan haber metinleri; haber
                               metninin içeriğinde yer alan temel hak ve özgürlükler, adalet, duyarlılık,dürüstlük,
                               mahremiyet gibi metne değer katan unsurları yansıtıp yansıtmaması bakımından
                               ikili denetim tekniğiyle değerlendirilmektedir.
                               Öğretmen dersin başında öğrencilere hak ve özgürlükleri konu edinen bir haber
                               metni oluşturacaklarını ve bu haberin sınıfta sunulmasına yönelik performans gö-
                               revi vereceğini söyler.
         Uygulama Aşamaları    Etkileşimli tahtadan haber metninin özelliklerini açıklayan bir video açılır (örneğin,
                               EBA’dan Genel Ağ Haberleri başlığı taşıyan video gibi). Açılan video öğrenciler ta-
                               rafından izlenir (FÖOD1,FÖOD2).Öğretmen haber metninin özellikleriyle ilgili vi-
                               deodan yola çıkarak kısa açıklamalarda bulunur.





    174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179