Page 171 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 171
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 27
3. TEMA: TOPLUMUN AHENGİ (KONUŞMA)
Edebiyat Atölyesi
Etkinliğe
Dönüştürülecek Konuşma
Öğrenme Çıktıları TDE3.2. Toplumsal sorunları anlamaları ve bu sorunlara çözüm üretme konusun-
daki konuşması için içerik oluşturabilme
TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar.
b) TDE3.2.2. Tahmin eder.
• Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak konuşmasının giriş,
gelişme ve sonuç bölümlerini tasarlar.
ç) TDE3.2.4. Sınıflandırır.
• Dilin kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre konuşmasının
içeriğini belirler.
d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
• Konuşmasının türüne göre bilgileri toplar.
Basamaklandırılmış • Söz varlığını kullanarak konuşmasının içeriğini düzenler.
Bilgi Birimleri e) TDE3.2.6. Tepki verir.
(Öğrenme Çıktıları Alt
Alanlar) • Konuşmasını planlarken dil işlevlerini kullanır.
f) TDE3.2.7. Sesle anlam oluşturur.
• Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanacağını göz önünde bulun-
durur.
g) TDE3.2.8. Görsel ögeleri kullanır.
• Konuşma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar
verir.
ğ) TDE3.2.9. Sunar.
• Yapacağı konuşmanın plan taslağını sunar.
TDE3.3. Kural Uygulayabilme
a) TDE3.3.1. Plan hazırlar.
b) TDE3.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
171