Page 172 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 172
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
c) TDE3.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.
• Konuşmasını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.
• Millî ve manevi değerlere ve kültürel unsurlara dikkat ederek konuşmasını sür-
dürür.
• Konuşmasında toplumsal hassasiyet oluşturacak ögeler (siyaset, din, etnisite
vb.) kullanmaktan kaçınır.
d) TDE3.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
TDE3.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
f) TDE3.3.7. Beden dilini ve mekânı kullanır.
• Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanır.
• Konuşmasında zamanı verimli bir şekilde kullanır.
• Hazırlıklı konuşma yapar.
• Düşüncelerini mantıksal bir bütünlük içinde sunarak görsel, işitsel vb. destekle-
yici materyaller kullanır; sunu hazırlar.
• Konuşma stratejilerini uygular.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Konuşmalarında beden dilini etkili bir şekilde kullanır.
• Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
• Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelime-
lerin Türkçelerini kullanır.
• Konuşmalarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.
• Öğrenci konuşma stratejilerini uygulamakta sorun yaşayabilir.
• Öğrenci; konuşmasına içerik oluşturmakta, konuşmasının amacına ve hedef
Tema Bazlı Öğrenci kitlesine yönelik olarak içeriği düzenlemekte zorlanabilir.
İhtiyaçları
• Konuşmasına bir plan hazırlamada sıkıntı yaşayabilir.
• Konuşmasında Türkçe dil yapılarını doğru kullanmakta sorun yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda metinlerin düzeyleri kolaylaştırıla-
bilir ve daha kısa metinler seçilebilir, metin sayısı azaltılabilir.
İF2: Etkileşimli tahtadan açılan yapılandırılmış grid gereksinim duyulması duru-
İçerik munda büyütülebilir. Grid hazırlanırken kullanılan yazı puntosu, rengi ve zemini
ayarlanabilir.
İF3: Seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için metin sayısı azaltılarak birkaç metin
üzerinden seçim yapması sağlanabilir.
172