Page 172 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 172

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 c) TDE3.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.
                                 •  Konuşmasını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.

                                 •  Millî ve manevi değerlere ve kültürel unsurlara dikkat ederek konuşmasını sür-
                                   dürür.

                                 •  Konuşmasında toplumsal hassasiyet oluşturacak ögeler (siyaset, din, etnisite
                                   vb.) kullanmaktan kaçınır.

                                 d) TDE3.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
                                TDE3.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
                                 f) TDE3.3.7. Beden dilini ve mekânı kullanır.

                                 •  Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanır.
                                 •  Konuşmasında zamanı verimli bir şekilde kullanır.
                                 •  Hazırlıklı konuşma yapar.

                                 •  Düşüncelerini mantıksal bir bütünlük içinde sunarak görsel, işitsel vb. destekle-
                                   yici materyaller kullanır; sunu hazırlar.
                                 •  Konuşma stratejilerini uygular.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Konuşmalarında beden dilini etkili bir şekilde kullanır.
                                 •  Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

                                 •  Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelime-
                                   lerin Türkçelerini kullanır.

                                 •  Konuşmalarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.
                                 •  Öğrenci konuşma stratejilerini uygulamakta sorun yaşayabilir.
                                 •  Öğrenci;  konuşmasına  içerik  oluşturmakta,  konuşmasının  amacına  ve  hedef
         Tema Bazlı Öğrenci        kitlesine yönelik olarak içeriği düzenlemekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Konuşmasına bir plan hazırlamada sıkıntı yaşayabilir.
                                 •  Konuşmasında Türkçe dil yapılarını doğru kullanmakta sorun yaşayabilir.

         Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda metinlerin düzeyleri kolaylaştırıla-
                               bilir ve daha kısa metinler seçilebilir, metin sayısı azaltılabilir.
                               İF2:  Etkileşimli  tahtadan  açılan  yapılandırılmış  grid  gereksinim  duyulması  duru-
         İçerik                munda  büyütülebilir.  Grid  hazırlanırken  kullanılan  yazı  puntosu,  rengi  ve  zemini
                               ayarlanabilir.
                               İF3: Seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için metin sayısı azaltılarak birkaç metin
                               üzerinden seçim yapması sağlanabilir.












    172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177