Page 170 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 170
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Sandalyedeki öğrenci, büründüğü kişiye yönelik geniş çaplı soruları yanıtlamaya
çabalar (ÜF1). Videodaki kişinin anlaşılması ve çözümlenmesi için bu teknik, kulla-
nılan en faydalı öğrenme tekniklerinden de biridir. Oturan kişiye yöneltilen soruların
tamamlanmasının ardından o kişi sandalyeden kalkar. Çevrede gönüllü olan başka
bir öğrenci sandalyeye oturur ve aynı süreç gönüllü öğrencilerin sorulan soruları ce-
vaplamalarını tamamlayıncaya kadar sürdürülür.
Öğretmen öğrencilerden dinlenen/izlenen söyleşi videosunda konuşmacı ile empa-
ti kurmalarını ister. Bunun için görüş geliştirme tekniğini kullanır. Videoda ele alınan
olay, olgu, kişi, nesne ve kavramların öğrenciler tarafından önemli yönleri veya ilgi
alanları bakımından değerlendirilebilmesi için zaman verilir (SF7). Gönüllü olan
öğrencilerden başlanarak görüşler alınır. Alınan görüşler öğretmen tarafından
toparlanır ve varılan sonuçlar tahtaya yazılır. Öğrencilere duygu ve düşünce dün-
yalarını zenginleştirmek için kendi ilgi alanları doğrultusunda başka söyleşi vide-
olarını dinlemeleri/izlemeleri önerilir (SF8). Dinlenen/izlenen videodan hareketle
öğrencilerden kendi kişisel gelişimlerini zenginleştirmek için neler yaptıklarıyla ilgili
olarak sınıfta bir söyleşi yapmaları istenir (ÜF2, ÜF3). Bu söyleşi hazırlığı için öğ-
rencilere performans ödevi verilir.
Öğrencilerin izleme süreçlerinin değerlendirilmesi kontrol listeleri yoluyla sağlana-
caktır.
Öğrencilerin izledikleri videoda anlam oluşturmaları iş birlikli öğrenme ile gerçek-
Değerlendirme leştirilecektir.
Öğrencilerin videoyu çözümlemeleri sıcak sandalye tekniği ile yapılacaktır.
Videodaki çözümlemelerin kendi kişisel gelişimleri ile karşılaştırmaları, görüş geliş-
tirme tekniğiyle sağlanacaktır.
Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
lüğü şekil zemin ayrımı vb.)
• İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler
Fiziksel eylem için seçenekler sağlayın:
• Farklı fiziksel yanıt modlarını kabul eden seçenekler
İfade becerileri ve bilgiye yönelik akıcılık için seçenekler sunun:
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler
Yürütücü işlevleri için seçenekler sağlayın:
• Planlama ve strateji geliştirmeyi destekleyen seçenekler
Çabayı ve motivasyonu sürdürmek için seçenekler sağlayın:
• Farklı zorluk ve destek düzeylerine de çeşitlilik gösteren seçenekler
Öz düzenleme becerileri için seçenekler sunun:
• Kişisel hedef belirleme ve beklentilere rehberlik eden seçenekler
170