Page 170 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 170

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Sandalyedeki öğrenci, büründüğü kişiye yönelik geniş çaplı soruları yanıtlamaya
                               çabalar (ÜF1). Videodaki kişinin anlaşılması ve çözümlenmesi için bu teknik, kulla-
                               nılan en faydalı öğrenme tekniklerinden de biridir. Oturan kişiye yöneltilen soruların
                               tamamlanmasının ardından o kişi sandalyeden kalkar. Çevrede gönüllü olan başka
                               bir öğrenci sandalyeye oturur ve aynı süreç gönüllü öğrencilerin sorulan soruları ce-
                               vaplamalarını tamamlayıncaya kadar sürdürülür.
                               Öğretmen öğrencilerden dinlenen/izlenen söyleşi videosunda konuşmacı ile empa-
                               ti kurmalarını ister. Bunun için görüş geliştirme tekniğini kullanır. Videoda ele alınan
                               olay, olgu, kişi, nesne ve kavramların öğrenciler tarafından önemli yönleri veya ilgi
                               alanları  bakımından  değerlendirilebilmesi  için  zaman  verilir  (SF7).  Gönüllü  olan
                               öğrencilerden  başlanarak  görüşler  alınır.  Alınan  görüşler  öğretmen  tarafından
                               toparlanır ve varılan sonuçlar tahtaya yazılır. Öğrencilere duygu ve düşünce dün-
                               yalarını zenginleştirmek için kendi ilgi alanları doğrultusunda başka söyleşi vide-
                               olarını dinlemeleri/izlemeleri önerilir (SF8). Dinlenen/izlenen videodan hareketle
                               öğrencilerden kendi kişisel gelişimlerini zenginleştirmek için neler yaptıklarıyla ilgili
                               olarak sınıfta bir söyleşi yapmaları istenir (ÜF2, ÜF3). Bu söyleşi hazırlığı için öğ-
                               rencilere performans ödevi verilir.
                               Öğrencilerin izleme süreçlerinin değerlendirilmesi kontrol listeleri yoluyla sağlana-
                               caktır.
                               Öğrencilerin izledikleri videoda anlam oluşturmaları iş birlikli öğrenme ile gerçek-
         Değerlendirme         leştirilecektir.
                               Öğrencilerin videoyu çözümlemeleri sıcak sandalye tekniği ile yapılacaktır.
                               Videodaki çözümlemelerin kendi kişisel gelişimleri ile karşılaştırmaları, görüş geliş-
                               tirme tekniğiyle sağlanacaktır.
                               Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:

                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
                                   lüğü şekil zemin ayrımı vb.)

                                 •  İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler
                               Fiziksel eylem için seçenekler sağlayın:
                                 •  Farklı fiziksel yanıt modlarını kabul eden seçenekler
                               İfade becerileri ve bilgiye yönelik akıcılık için seçenekler sunun:
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler
                               Yürütücü işlevleri için seçenekler sağlayın:

                                 •  Planlama ve strateji geliştirmeyi destekleyen seçenekler
                               Çabayı ve motivasyonu sürdürmek için seçenekler sağlayın:
                                 •  Farklı zorluk ve destek düzeylerine de çeşitlilik gösteren seçenekler
                               Öz düzenleme becerileri için seçenekler sunun:

                                 •  Kişisel hedef belirleme ve beklentilere rehberlik eden seçenekler







    170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175