Page 162 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Benim Dünyam
                               Konuşma becerisini geliştirmek için öğrencilerden kişisel gelişimi nelerin etkilediği
         Konu
                               hakkında bir konuşma/sunum yapma çalışması
                               TDE3.1. Kişisel gelişimini etkileyen unsurlar hakkında yapacağı konuşmasını yöne-
                               tebilme
                               TDE3.2. Başkalarının deneyimleriyle empati kuracağı ve kendi görüşlerini şekillen-
                               direbileceği konuşma içeriğini oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE3.3. Kişisel gelişimini ve özelliklerini keşfettiği, kendi dünyasını yansıttığı konuş-
                               masında kural uygulayabilme
                               TDE3.4. Deneyimlerini, kişisel özelliklerini ve gelişimlerini aktardığı konuşmasına
                               yönelik değerlendirmelerini yansıtabilme
                               Etkileşimli tahta, A4 kâğıdı, resimli kartlar, küçük notlar, kontrol listesi (konuşma),
         Materyaller
                               öz değerlendirme formları, dereceli puanlama anahtarları.
         Etkinlik Süresi       3 ders saati
                               “Benim Yolculuğum” temasında edebiyatın günlük yaşamla ilişkisi, bireyin duygu ve
                               düşünce dünyasına katkıları üzerinde durulmaktadır. Metin tahlilinin yapıldığı oku-
                               ma, dinleme/izleme alanlarında ele alınan edebî metinler (günlük, blog, roman, şiir,
                               söyleşi, makale, haber metni, gezi yazısı, hikâye, mülakat) aracılığıyla öğrencilerin
                               kendi kişisel özelliklerini keşfedebilmeleri beklenir. Düşüncelerini edebiyat atölye-
                               sinin konuşma bölümünde “Benim Dünyam” etkinliğiyle sözlü ifade etmeleri istenir.
                               Bu etkinlikte performans görevi, görüş geliştirme tekniği, kontrol listesi, öz değer-
                               lendirme formu, dereceli puanlama anahtarı kullanılmıştır.
                               Performans Görevi: Öğrencilere bir konu hakkında ön bilgi sahibi olmaları, sahip
                               oldukları ön bilgilerle öğrenmenin daha kolay hâle gelmesi, yeni öğrenilen bilgilerin
                               pekiştirilmesi ve geliştirilmesi amacıyla kullanılmaktadır.  Bu etkinlikte öğrencilere
         Etkinlik Açıklaması   kişisel gelişimi nelerin etkilediğini belirlemeleri, kendi kişisel gelişimlerini ele alma-
                               ları ve bunları etkileyen unsurları tespit edip düzeltmek için neler yapabileceklerine
                               yönelik bir konuşma yapmaları için performans görevi verilmektedir.

                               Görüş Geliştirme Tekniği: Bütün öğrencilerin bireysel olarak görüşlerini belirterek
                               sürece etkin katıldıkları bir tekniktir. Amaç öğrencilerin düşüncelerini gerekçeleri ile
                               savunmasıdır. Bu etkinlikte öğrencilerin kendilerini söyleşi videosundaki konuşma-
                               cının yerine koymaları ve bu konuşmacı hakkında görüş geliştirmeleri istenmekte-
                               dir.

                               Kontrol Listesi: Bir şeyi başarmak için bir formül, bir hedefe ulaşmak için gerçek-
                               leşmesi gereken eylemlerin bir günlüğüdür.  En basit hâliyle “yapılacaklar listesi”
                               dir. Bu etkinlikte öğrenci, konuşma alanındaki aşamaları kontrol listesi aracılığıyla
                               yapmaktadır. Bu etkinlikte dersin tüm aşamaları kontrol listesi ile izlenecektir.









    162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167