Page 162 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Benim Dünyam
Konuşma becerisini geliştirmek için öğrencilerden kişisel gelişimi nelerin etkilediği
Konu
hakkında bir konuşma/sunum yapma çalışması
TDE3.1. Kişisel gelişimini etkileyen unsurlar hakkında yapacağı konuşmasını yöne-
tebilme
TDE3.2. Başkalarının deneyimleriyle empati kuracağı ve kendi görüşlerini şekillen-
direbileceği konuşma içeriğini oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE3.3. Kişisel gelişimini ve özelliklerini keşfettiği, kendi dünyasını yansıttığı konuş-
masında kural uygulayabilme
TDE3.4. Deneyimlerini, kişisel özelliklerini ve gelişimlerini aktardığı konuşmasına
yönelik değerlendirmelerini yansıtabilme
Etkileşimli tahta, A4 kâğıdı, resimli kartlar, küçük notlar, kontrol listesi (konuşma),
Materyaller
öz değerlendirme formları, dereceli puanlama anahtarları.
Etkinlik Süresi 3 ders saati
“Benim Yolculuğum” temasında edebiyatın günlük yaşamla ilişkisi, bireyin duygu ve
düşünce dünyasına katkıları üzerinde durulmaktadır. Metin tahlilinin yapıldığı oku-
ma, dinleme/izleme alanlarında ele alınan edebî metinler (günlük, blog, roman, şiir,
söyleşi, makale, haber metni, gezi yazısı, hikâye, mülakat) aracılığıyla öğrencilerin
kendi kişisel özelliklerini keşfedebilmeleri beklenir. Düşüncelerini edebiyat atölye-
sinin konuşma bölümünde “Benim Dünyam” etkinliğiyle sözlü ifade etmeleri istenir.
Bu etkinlikte performans görevi, görüş geliştirme tekniği, kontrol listesi, öz değer-
lendirme formu, dereceli puanlama anahtarı kullanılmıştır.
Performans Görevi: Öğrencilere bir konu hakkında ön bilgi sahibi olmaları, sahip
oldukları ön bilgilerle öğrenmenin daha kolay hâle gelmesi, yeni öğrenilen bilgilerin
pekiştirilmesi ve geliştirilmesi amacıyla kullanılmaktadır. Bu etkinlikte öğrencilere
Etkinlik Açıklaması kişisel gelişimi nelerin etkilediğini belirlemeleri, kendi kişisel gelişimlerini ele alma-
ları ve bunları etkileyen unsurları tespit edip düzeltmek için neler yapabileceklerine
yönelik bir konuşma yapmaları için performans görevi verilmektedir.
Görüş Geliştirme Tekniği: Bütün öğrencilerin bireysel olarak görüşlerini belirterek
sürece etkin katıldıkları bir tekniktir. Amaç öğrencilerin düşüncelerini gerekçeleri ile
savunmasıdır. Bu etkinlikte öğrencilerin kendilerini söyleşi videosundaki konuşma-
cının yerine koymaları ve bu konuşmacı hakkında görüş geliştirmeleri istenmekte-
dir.
Kontrol Listesi: Bir şeyi başarmak için bir formül, bir hedefe ulaşmak için gerçek-
leşmesi gereken eylemlerin bir günlüğüdür. En basit hâliyle “yapılacaklar listesi”
dir. Bu etkinlikte öğrenci, konuşma alanındaki aşamaları kontrol listesi aracılığıyla
yapmaktadır. Bu etkinlikte dersin tüm aşamaları kontrol listesi ile izlenecektir.
162