Page 172 - DESEN 9
P. 172

4. ÜNİTE                                                                                                                                                                  DESEN ÇALIŞMALARINDA DERİNLİK ETKİSİ



                  YUVARLAK VE KÖŞELİ FORMLARIN ÇİZGİ PERSPEKTİFİ UYGULAMASI
                                         DEĞERLENDİRME FORMU
          YÖNERGE: “Yuvarlak ve Köşeli Formların Çizgi Perspektifi” uygulamaları ile ilgili gözlenmesi
          gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER“ sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına
          beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                         ÖLÇÜTLER                                   1   2  3   4  5

               1. 35X50 cm ölçülerinde resim kâğıdı hazırlamış.
            BAŞLANGIÇ  2. Cetvelini, çeşitli derecelerde kurşun ve mekanik kalemini hazırlamış.






               3. Kâğıt üzerine ufuk çizgisinin yerini belirlemiş.
               4. Kâğıt üzerine ufuk çizgisini çizmiş.

               5. Ufuk çizgisinin üzerinde iki kaçma noktasını tespit etmiş.
               6. Çizimi yapılacak cismin ufuk çizgisine göre konumunu belirlemiş.

               7. Çizimi yapılacak cismin yakın köşegen AB doğrusunu çizmiş.
               8. AB doğrusunun A ve B noktalarını, kaçan çizgilerle iki kaçma
            UYGULAMA  9. Kaçan çizgiler üzerinden cismin derinliğini belirleyerek CD doğrusu
                   noktasında birleştirmiş.


                   çizmiş.

              10. CD doğrusunun D noktasından simetrisini işaretlemiş.
              11. İşaretli simetri noktasından FE doğrusunu çizmiş.

              12. F noktasından KN’ye, D noktasından KN’ye kaçan noktalara çapraz
                   kaçan çizgiler çizmiş.

              13. ABCDEF küpünün tüm çizgilerini netleştirerek çizimi tamamlamış.
              14. Tamamlanan çizimin yardımcı çizgilerini temizlemiş.

            SONUÇ  15. Nesne çiziminde iki kaçışlı perspektif yöntemi ile ilgili görüşlerini öz
                   denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri
                   bağlamında sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmış.

                                                                   TABLO PUANI
          DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli
          düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını, etkin-
          liğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.

          Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
          ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 15 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
          puan (15x5=75) yöntemiyle bulunur.
          Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
          PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



          170
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177