Page 173 - DESEN 9
P. 173

4. ÜNİTE                                                             DESEN ÇALIŞMALARINDA DERİNLİK ETKİSİ



               ÇİZGİ PERSPEKTİFİNİ KULLANARAK İÇ VE DIŞ MEKÂN ÇİZİMLERİ UYGULAMASI
                                            DEĞERLENDİRME FORMU
             YÖNERGE: “Çizgi Perspektifini Kullanarak İç ve Dış Mekân Çizimleri”  uygulamaları ile ilgili
             gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER“ sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün
             karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                            ÖLÇÜTLER                                   1   2  3  4   5

                  1. 35X50 cm ölçülerinde resim kâğıdını hazırlamış.
               BAŞLANGIÇ  2. Cetvelini, çeşitli derecelerde kurşun ve mekanik kalemini hazırlamış.






                  3. Kâğıt üzerine ufuk çizgisini çizmiş.

                  4. Ufuk çizgisinin üzerinde bir kaçma noktasını tespit etmiş.

                  5. Dış mekânda yer alan nesnelerin yerlerini belirlemiş.

                  6. Dış mekândaki her bir nesnenin geometrik şeklini belirlemiş.

               UYGULAMA  7. Dış mekândaki her bir nesnenin geometrik şekline göre kaçan çizgileri,
                     kaçma noktasında birleştirmiş.

                  8. Dış mekândaki her bir nesnenin geometrik şeklini çizmiş.

                  9. Dış mekândaki her bir nesnenin perspektif çizimini tamamlamış.

                 10. Dış mekânda geometrik şekil olarak tamamlanmış nesnelerin yardımcı
                     çizgilerini temizlemiş.

                 11. Dış mekânda tamamlanan nesneleri gerçek görüntülerine uygun koyu,
                     orta, açık çizgisel tonlaması yaparak çizimi tamamlamış.
                 12. Çizimi tamamlanan dış mekân konusunu sınıf panosuna asmış.
               SONUÇ  13. Dış mekân çiziminde kullanılan perspektif yöntemi hakkındaki


                     görüşlerini öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve
                     saygı değerleri bağlamında sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmış.

                                                                      TABLO PUANI
             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli
             düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını, etkin-
             liğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.

             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 13 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (13x5=65) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.


                                                                                                     171
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178