Page 20 - DİJİTAL GRAFİK
P. 20
Ders İçi Etkinlik
Bir tasarımın bilgi toplama aşamasında sorulan sorular aşa-
ğıda verilmiştir. Sorulardan yola çıkarak seçtiğiniz bir tasa-
rımı inceleyiniz.
• Tasarımın amacı nedir?
Görsel 1.11: İllüstrasyon
Gürbüz Doğan Ekşioğlu • Tasarım hangi kurum, kuruluş veya firma için tasarlan-
mıştır?
• Tasarım hangi hedef kitleye hitap ediyor?
• Tasarımın rengi amaca uygun mu?
• Tasarımın biçimi amaca uygun mu?
• Tasarımın ölçüsü amaca uygun mu?
• Tasarım nerede kullanılacaktır?
• Aynı sektördeki farklı firmalar nasıl çözüm üretmiştir?
c. Yaratıcılık ve Buluş Süreci
Yaratıcılık içgüdüsel bir duygudur.
Yaratıcılık kimsenin düşünmediği, tasarlamadığı bir şeyi düşünmek
ve tasarlamaktır (Görsel 1.11). Yaratıcı süreç tasarım problemine
yönelik araştırma ve geliştirme çalışmalarıdır (Görsel 1.12). Tasa-
Görsel 1.12: Logo tasarımı rımcı üzerinde çalıştığı problemi görselleştirip boyut vererek yeni
Yusuf Keş bir biçim kazandırır (Görsel 1.13). Bunu yaparken tasarımcının bü-
tün algılarını ve sezgi gücünü ortaya koyması gerekir. Yaratıcı dü-
şünce üretmede dikey kapsamlı düşünce sistemi, beyin fırtınası,
kuluçka, not alma ve sentez gibi yöntemler kullanılır.
Ders İçi Etkinlik
Bir tasarımın yaratıcılık ve buluş sürecinde sorulan sorular
aşağıda verilmiştir. Sorulardan yola çıkarak seçtiğiniz bir ta-
sarımı inceleyiniz.
• Boyutları nasıl?
• Boyutları kullanıcı için uygun mu?
• Güvenilir mi?
• Rengi nasıl?
• Dokusu nasıl?
• Biçimi nasıl?
• Düz ve geometrik çizgiler kullanılmış mı?
• Taşınabiliyor mu?
• Nasıl üretilmiş?
Görsel 1.13: Tipografik tasarımı • Üretimde hangi malzemeler kullanılmış?
Oğuzhan Cengiz
18