Page 21 - DİJİTAL GRAFİK
P. 21
Araştırma
Aşağıda verilen yaratıcı düşünme yöntemlerini araştırarak
bulduğunuz bilgileri sınıfta arkadaşlarınız ile paylaşınız.
Dikey kapsamlı düşünce sistemi, beyin fırtınası, kuluçka, not
alma, sentez yöntemi.
ç. Çözüm Bulma
Zihnimizdeki problem ile bilinçaltımız harekete geçmeye başlar ve
sorunumuza çözüm üretmeye çalışır. Tasarımcı, problem üzerine
kaynak tarayarak detaylı araştırma yapar. Tüm araştırma, analiz ve
örnek veri tasarımlarını bir rapor hâline getirir.
Görsel 1.14: Harf tasarımı
Tasarımcı tasarım önerisi geliştirme sürecinde birçok çözüm yön- Ceyhun Birinci
temi bulabilir. Her tasarım probleminin kendine özgü çözüm basa-
makları bulunmaktadır (Görsel 1.14). Çözümlerin içinden proble-
me en uygun olanı seçer. Çözüm bulma aşamasında tasarımcının
probleme nesnel davranması gerekir (Görsel 1.15). Mesaja, biçi-
me, boşluğa ve geri dönütlere ilişkin sorular çözümün uygulanma-
sında birer basamak oluşturur (Görsel 1.16). Çözüm bulma süreci,
problemin ortaya konmasına ve çözüm olasılıklarının araştırılması-
na yönelik çalışmaları kapsamaktadır.
Ders İçi Etkinlik
Bir tasarımın çözüm aşamasında sorulan sorular aşağıda
verilmiştir. Sorulardan yola çıkarak seçtiğiniz bir tasarımı
inceleyiniz. Görsel 1.15: Piktogram
Tevfik Fikret Uçar
• Kullanılan araç-gereç ve malzemeler nelerdir?
• Kullanılan yöntem ve teknikler nelerdir?
• Kullanılan tipografik ögeler nelerdir?
• Tasarımda hangi renk ve boyutlar kullanılmıştır?
• Tasarımda simge ve işaret kullanılmış mı?
• Verilen mesaj net bir şekilde anlaşılıyor mu?
Araştırma
Aşağıda verilen çözüm basamaklarını araştırarak bulduğu-
nuz bilgileri sınıfta arkadaşlarınız ile paylaşınız.
Mesaj, biçim, boşluk ve dönüt. Görsel 1.16: Logo tasarımı
Şeref Kocaman
19