Page 21 - DİJİTAL GRAFİK
P. 21

Araştırma


               Aşağıda verilen yaratıcı düşünme yöntemlerini araştırarak
               bulduğunuz bilgileri sınıfta arkadaşlarınız ile paylaşınız.

               Dikey kapsamlı düşünce sistemi, beyin fırtınası, kuluçka, not
               alma, sentez yöntemi.


             ç. Çözüm Bulma
             Zihnimizdeki problem ile bilinçaltımız harekete geçmeye başlar ve
             sorunumuza çözüm üretmeye çalışır. Tasarımcı, problem üzerine
             kaynak tarayarak detaylı araştırma yapar. Tüm araştırma, analiz ve
             örnek veri tasarımlarını bir rapor hâline getirir.
                                                                                       Görsel 1.14: Harf tasarımı
             Tasarımcı tasarım önerisi geliştirme sürecinde birçok çözüm yön-                 Ceyhun Birinci
             temi bulabilir. Her tasarım probleminin kendine özgü çözüm basa-
             makları  bulunmaktadır (Görsel 1.14). Çözümlerin içinden proble-
             me en uygun olanı seçer. Çözüm bulma aşamasında tasarımcının
             probleme nesnel davranması gerekir (Görsel 1.15). Mesaja, biçi-
             me, boşluğa ve geri dönütlere ilişkin sorular çözümün uygulanma-
             sında birer basamak oluşturur (Görsel 1.16). Çözüm bulma süreci,
             problemin ortaya konmasına ve çözüm olasılıklarının araştırılması-
             na yönelik çalışmaları kapsamaktadır.




                          Ders İçi Etkinlik


               Bir  tasarımın çözüm aşamasında sorulan sorular aşağıda
               verilmiştir.  Sorulardan  yola  çıkarak  seçtiğiniz  bir  tasarımı
               inceleyiniz.                                                              Görsel 1.15: Piktogram
                                                                                            Tevfik Fikret Uçar
                •  Kullanılan araç-gereç ve malzemeler nelerdir?
                •  Kullanılan yöntem ve teknikler nelerdir?
                •  Kullanılan tipografik ögeler nelerdir?
                •  Tasarımda hangi renk ve boyutlar kullanılmıştır?
                •  Tasarımda simge ve işaret kullanılmış mı?
                •  Verilen mesaj net bir şekilde anlaşılıyor mu?






                          Araştırma

               Aşağıda verilen çözüm basamaklarını araştırarak bulduğu-
               nuz bilgileri sınıfta arkadaşlarınız ile paylaşınız.


               Mesaj, biçim, boşluk ve dönüt.                                          Görsel 1.16: Logo tasarımı
                                                                                             Şeref Kocaman



                                                                                                     19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26