Page 71 - GRAFİK TASARIM 11
P. 71

belli aralıklarla birbirini izlemesidir. Tasarımcılar ritme dayalı
            kompozisyon oluştururken sıkıcılık hissiyatı vermeden ritim il-
            kesini bilinçli kullanmalıdır (Görsel 2.33).

            8. Hareket

            Hareket, simetriyi bozarak durağanlık etkisini ortadan kaldırır.
            Tasarımcının kompozisyonda gözün nereye bakması gerektiği-
            ni yönetmesidir. Tasarımda hareket iki farklı şekilde tanımlan-
            maktadır:

            a) Somut hareket (doğal hareket): Gerçek hayatta var olan
            nesnelerin bilinen hareketleridir (Görsel 2.34).

            b) Soyut hareket (biçimsel hareket): Soyut görsel lekelerin,
            ışığın, gölgenin ya da diğer ögelerin birbiriyle etkileşimi sonu-
            cunda oluşan hareket izlenimidir (Görsel 2.35).                Görsel 2.33. Elham Hemmat (Ellım
                                                                           Hemmet),  ‘‘İlaç İçin Tüm Irklara ve
                                                                           Renklere Evrensel Erişim’’ 2015























            Görsel 2.34. Gülsün Karamustafa ve  Görsel 2.35. Fahed Abu Rabee Fahid
            Bülent Erkmen, “İstanbul Caz  Festivali’’   Ibrahim, ‘‘Faturanın Seni Korkutmasına
            2014                            İzin Verme’’, 2014


                     DERS İÇİ ETKİNLİK



                      Etkinlik Adı       : Grafik tasarımda hareket ilkesi
                       Etkinlik Amacı    : Hareket ilkesini göz önünde bulundurarak afiş çalışması yapmak
                      Etkinlik Süresi    : İki ders saati
                       Gerekli Materyaller  : 35x50 cm boyutunda resim ya da bristol kâğıdı, kullanmak istediğiniz
                                           teknikte boya ve kalemler
                      Grafik tasarım ilke ve ögelerini göz önünde bulundurarak 35x50 cm boyutundaki resim ya da bris-
                      tol kâğıdına istediğiniz bir tekniği kullanarak “adalet” konulu dikka t çekici bir afiş tasarımı yapınız.
                      Çalışmanızı yaparken hareket ögesini göz önünde bulundurunuz. Hazırladığınız afişleri sınıf veya
                      okul panosunda sergileyiniz.




                                                                                                    69
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76