Page 30 - İMGESEL RESİM 11
P. 30

1. ÜNİTE



               1.3.2. İmgesel Nesne-Figür-Mekân Çizimi
               Tasarım, yaşamı ve hayal gücünü içeren yaratıcı bir süreçtir. Bir başka deyişle tasarım, görsel tecrübelerden fayda-
            lanarak hayalden yapılan çizimlerin yeniden düzenlenip bir kompozisyon oluşturulması sürecidir. Hayal gücünü ve
            çizimleri bir araya getirmek, tasarımcıların yeni tasarımlarını görselleştirmesine yardımcı olur. Bu nedenle tasarımın
            etkililiği; hayal gücüne, çizime ve görsel tecrübeye bağlıdır.
               Hafızadan çizim yapmak, güçlü bir hafıza kaynağı ve anlık çizim yaratıcılığı gerektirir. Daha fazla ayrıntıyı hatırla-
            mak, daha iyi çizim yapmayı sağlar.
               İnsan gözü, tıpkı bir fotoğraf makinesinin objektifi gibidir ve her şeyi görür. Ancak fotoğraf makinesinden farklı ola-
            rak insan gözünün yaratıcı bir özelliği vardır. İnsan, gördüklerini filtreleme yaparak hafızaya yerleştirir. Böylece imgesel
            çizimler için hafızaya birçok görüntü kaydedilmiş olur.
               5. DERS İÇİ ETKİNLİK

                   Aşağıdaki görsellere göre tek kaçış noktalı perspektif kurallarına uygun bir dış mekân-figür-nesne
                çalışmasını görmektesiniz. Aşamaların sıralanmasını ve tek kaçış noktalı perspektif kurallarını dikkate alarak
                siz de benzer bir çalışma yapınız.



















                1.  Öncelikle çizimi yapılacak iki boyutlu yüzey   2.  Belirlenen ufuk çizgisine ve ufuk noktasına göre
                    üzerinde ufuk çizgisini ve ufuk noktasını    kaçan doğrular çiziniz. Kaldırım ve bina
                   belirleyiniz.                                 çizgilerini  belirleyiniz.


































                         3.  Mekâna yerleştirilecek figürleri, mekânın oranlarını ve ufuk çizgisini dikkate alarak çiziniz.



         28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35