Page 26 - İMGESEL RESİM 11
P. 26
1.3.2. Nesnelerin Dokusal Özelliklerinin Bellekten Çizimi
DERS İÇİ ETKİNLİK 4
• Görsel 1.29'u dikkatle inceleyiniz.
• Organik ve inorganik nesneleri
(cam, kumaş, ahşap, metal, iplik,
bitki vb.) kullanarak bir natürmort
oluşturunuz.
• Hazırlamış olduğunuz natürmorttaki
nesneleri beş dakika süresince ge-
ometrik formları, dokusal özellikleri
ve kompozisyondaki yerleri açı-
sından inceleyerek düşüncelerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Nesnelerin temel geometrik form-
larını göz önünde bulundurarak
çizgisel taslağınızı oluşturunuz.
Öncesinde yaptığınız gözlemlerden
yararlanarak çalışmanızda yarı
bellek kullanmaya özen gösteriniz.
• Yarı bellek çalışmanızı nesnele-
Görsel 1.29: Doğal ve yapay dokulu nesnelerden oluşan natürmort rin dokusal özelliklerini vererek
tamamlayınız.
• Çalışmanızı atölye ortamında ser-
Kullanılacak Malzemeler: resim kâğıdı, resim kalemi, silgi, altlık.
gileyerek sınıf arkadaşlarınızla değer-
lendiriniz.
DERS DIŞI ETKİNLİK 3
• Görsel 1.30’da verilen sepetin formu ile dokusunu
dikkatle inceleyiniz.
• Verilen örnekten yola çıkarak hasır şapka, küfe ya
da farklı bir sepet çiziniz.
• Nesnelerin temel geometrik formlarını göz önünde
bulundurarak çizgisel taslağınızı oluşturunuz. Ön-
cesinde yaptığınız gözlemlerden yararlanarak çalış-
manızı bellekten yapmaya özen gösteriniz.
• Bellekten yaptığınız çalışmanızı nesnenin dokusal
özelliklerini vererek tamamlayınız.
• Çalışmanızı atölye ortamında sergileyerek sınıf ar-
kadaşlarınızla değerlendiriniz.
Kullanılacak Malzemeler: resim kâğıdı, resim kale-
mi, silgi.
Görsel 1.30: Örgü sepet çizimi
24

