Page 49 - İMGESEL RESİM 12
P. 49
TAMAMLAMA-DÖNÜŞTÜRME-YORUMLAMA
Görsel 1.98: Boş Çerçeve Görsel 1.99: Dizüstü Bigisayar Görsel 1.100: Tüylü divit kalem
Hatıra Erişim Nostaji
.................... .................... ....................
.................... .................... ....................
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı (eskiz çizimi için), 50x70 cm
yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri, yumuşak silgi, farklı numaralarda
fırçalar, farklı renklerde ekolin veya lavi mürekkebi, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.
5. DERS DIŞI ETKİNLİK
Şeker Ahmet Paşa (1841-1907)
natürmortlarında, masaya genellikle
karşıdan ve yukarıdan bakılmaktadır.
Eserlerinde ortaya çıkarmak istediği
nesnenin ışığını artırdığı, diğer nesneleri
ise dereceli olarak tonladığı görülmektedir
(Görsel 1.101).
• Resimde gördüğünüz nesneleri, alıntı
yöntemine uygun olarak masa üzerinde
yeniden yorumlayarak düzenleyiniz.
• İmgenizde, bir resim atölyesinde bu
kompozisyonu resmetmekte olan
öğrenciler canlandırınız. Önünde şövale Görsel 1.101: “Natürmort”, Yıl?, Şeker Ahmet Paşa, 89x130 cm,
ve tuvalleri bulunan öğrencilerin bu tuval üzerine yağlı boya, Ankara Resim Heykel Müzesi, Ankara
kompozisyona bakarak çizim yaptığını,
tuvallerindeki çizimlerin kısmen bitirilmiş ve yer yer renklendirilmiş olduğunu hayal ediniz.
• Tasarladığınız kompozisyonu nesne, figür ve mekân ilişkisi çerçevesinde, tasarım öge ve ilkelerine
uygun olarak çiziniz ve renklendiriniz.
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı (eskiz çizimi için), 50x70 cm yüksek
gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri, yumuşak silgi, farklı numaralarda fırçalar, farklı
renklerde ekolin veya lavi mürekkebi, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.
1.3.2. Kavram Üzerinden Yorumlama Çalışması
İmgesel tasarımlarda, kavram üzerinden yorumlama çalışması yapabilmek için kullanılan soyut kavramları
simge, nesne ve figürlerle somutlaştırarak iki boyutlu yüzeye aktarmak gerekir. Bu konuda nesne üzerinden yo-
rumlama çalışması konusundan da yararlanılabilir. Yüzeye aktarma esnasında, bazı soyut kavramları karşılayabi-
lecek evrensel olarak kabul görmüş nesnelerden yararlanılabilir. Örneğin; zaman kavramını saat ya da güneşle,
özgürlük kavramını ise beyaz güvercin veya uçurtmayla anlatabiliriz.
İncelenecek eserlerin ortak özelliği ana temalarının bazı önemli kavramları çağrıştırmasıdır. Dolayısıyla, yo-
rumlama çabalarımız da kavramlar üzerinden olacaktır.
47