Page 42 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 42

larını  sağlamak  için  neler  yapıldığını  öğrencilerle   tim programına destek olmakla kalmaz; bireylerin
                  hatta tüm ziyaretçilerle paylaşmak gerekir. Resto-  toplumsallaşmasına, daha kültürlü ve birikimli hâle
                  rasyon veya konservasyon işlemlerinin ne denli zor   gelmesine de katkıda bulunur.
                  olduğunun ve bu iş için nasıl bir ihtisas istendiğinin   Müze ile eğitim sürecinde gözlem yapılabilir, nes-
                  ziyaretçilere  anlatılması  aynı  zamanda  sessiz  bir   nelerle  algılar  yoluyla  ilgi  kurulabilir,  düşünce  ve
                  eğitim sürecinin de başlatılmasını sağlar.
                                                                   duygular daha kolay ifade edilebilir, müzenin bakış
                  Müzeler,  sanat  eğitimi  açısından  önemli  işlevler   açısı  ve  barındırdığı  mesaj  anlamlandırılabilir  ve
                  üstlenebilir. Müze ile eğitim, sanat sevgisinin oluş-  aynı zamanda kültürel değerlerin paylaşılması ve
                  masında ve yaratıcılığın gelişmesinde önemli kat-  tarihî gerçeklerin daha net bir biçimde anlaşılması
                  kılar  sağlar  (Görsel  1.82).  Sürekli  aynı  ortamda,   sağlanabilir. Böylece müze eğitimi geçmiş, bugün
                  durağan bir şekilde gerçekleştirilen eğitimden farklı   ve gelecek arasında bağ kurulmasına; kültürel var-
                  olarak müzelerde yapılan etkinlikler, kültürel değer-  lıkların, tarihî eserlerin anlaşılması, korunması ve
                  lerin tanınmasını ve bu değerlerle kaynaşılmasını   onlara karşı daha korumacı olunmasına katkı sağ-
                  daha iyi sağlar. Bu yönüyle müzeler sadece öğre-  layacaktır.


                          DÜŞÜNELİM • PAYLAŞALIM


                    Müzelerin eğitim ortamı olarak kullanılması hakkında ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi sınıf ortamında
                    arkadaşlarınızla paylaşınız.










































                  Görsel 1.82: Öğrenci ziyareti, Louvre (Luvr) Müzesi, Fransa

                          SIRA SİZDE • Ders Dışı Faaliyet

                    Yakın çevrenizdeki bir müzeyi ziyaret ediniz. O müzenin türünü, sergilediği eserlerin çeşitlerini, eserle-
                    rin sergilenme (teşhir) biçimlerini, korunma (saklanma) koşullarını ve müzenin fiziki yapısını içeren bir
                    sunum hazırlayarak sınıf ortamında arkadaşlarınızla paylaşınız (Sunum, kendi çekeceğiniz fotoğraf,
                    video vb. araçlarla dijital ortamda yapılacak şekilde hazırlanmalıdır.).




            40
           40           Müze Eğitimi
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47