Page 42 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 42
larını sağlamak için neler yapıldığını öğrencilerle tim programına destek olmakla kalmaz; bireylerin
hatta tüm ziyaretçilerle paylaşmak gerekir. Resto- toplumsallaşmasına, daha kültürlü ve birikimli hâle
rasyon veya konservasyon işlemlerinin ne denli zor gelmesine de katkıda bulunur.
olduğunun ve bu iş için nasıl bir ihtisas istendiğinin Müze ile eğitim sürecinde gözlem yapılabilir, nes-
ziyaretçilere anlatılması aynı zamanda sessiz bir nelerle algılar yoluyla ilgi kurulabilir, düşünce ve
eğitim sürecinin de başlatılmasını sağlar.
duygular daha kolay ifade edilebilir, müzenin bakış
Müzeler, sanat eğitimi açısından önemli işlevler açısı ve barındırdığı mesaj anlamlandırılabilir ve
üstlenebilir. Müze ile eğitim, sanat sevgisinin oluş- aynı zamanda kültürel değerlerin paylaşılması ve
masında ve yaratıcılığın gelişmesinde önemli kat- tarihî gerçeklerin daha net bir biçimde anlaşılması
kılar sağlar (Görsel 1.82). Sürekli aynı ortamda, sağlanabilir. Böylece müze eğitimi geçmiş, bugün
durağan bir şekilde gerçekleştirilen eğitimden farklı ve gelecek arasında bağ kurulmasına; kültürel var-
olarak müzelerde yapılan etkinlikler, kültürel değer- lıkların, tarihî eserlerin anlaşılması, korunması ve
lerin tanınmasını ve bu değerlerle kaynaşılmasını onlara karşı daha korumacı olunmasına katkı sağ-
daha iyi sağlar. Bu yönüyle müzeler sadece öğre- layacaktır.
DÜŞÜNELİM • PAYLAŞALIM
Müzelerin eğitim ortamı olarak kullanılması hakkında ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi sınıf ortamında
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.82: Öğrenci ziyareti, Louvre (Luvr) Müzesi, Fransa
SIRA SİZDE • Ders Dışı Faaliyet
Yakın çevrenizdeki bir müzeyi ziyaret ediniz. O müzenin türünü, sergilediği eserlerin çeşitlerini, eserle-
rin sergilenme (teşhir) biçimlerini, korunma (saklanma) koşullarını ve müzenin fiziki yapısını içeren bir
sunum hazırlayarak sınıf ortamında arkadaşlarınızla paylaşınız (Sunum, kendi çekeceğiniz fotoğraf,
video vb. araçlarla dijital ortamda yapılacak şekilde hazırlanmalıdır.).
40
40 Müze Eğitimi