Page 102 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 102

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                        MÜZECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ

                                 3. MÜZECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ


                                 3.1. DÜNYADA MÜZECİLİĞİN TARİHSEL

                                       GELİŞİM SÜRECİ


              ÇALIŞMA SORULARI

            1. Bildiğiniz mitolojik öykü, destan veya hikâyelere örnek veriniz.

            2. Toplumların tarihsel süreç içindeki değişim ve gelişmeleri ile ilgili olarak müzelere düşen görevleri
              söyleyiniz.


                                 3.1.1. Antik Dönem Mitolojisinde Müzeciliğin

                                         Gelişim Süreci


                                 Müze kelimesinin kökenini açıklayabilmek için antik kaynaklara, mitlere özel-
                                 likle mitolojiye bakmak gerekir. Mitler ve mitoloji, doğaüstü varlıkların öykü-
                                 sünü anlatır. Bu öyküler gerçek ve kutsal olarak kabul edilir. Burada doğaüstü
                                 varlıkların örnekleri oluşurken diğer taraftan da nesne ve kavramların kökeni
                                 belirlenir.



































            Görsel 3.1: Göbeklitepe Ören Yeri, Şanlıurfa
            Henüz küçük bir bölümü çıkarılan Göbeklitepe’nin, yaklaşık 12 bin yıllık geçmişi olduğunu, dünya-
            nın bilinen en eski ve en büyük tapınma (kült) merkezi olduğunu, avcı-toplayıcı yaşamı, tarım ve
            hayvancılığa geçişi, tapınak mimarisi ve sanatın doğuşunu anlamamıza önemli katkılar sağladığını,
            varlığını MÖ 8 binli yıllara kadar sürdürdükten sonra terk edildiğini BİLİYOR MUSUNUZ?




          100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107