Page 102 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 102
MÜZE EĞİTİMİ MÜZECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
3. MÜZECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
3.1. DÜNYADA MÜZECİLİĞİN TARİHSEL
GELİŞİM SÜRECİ
ÇALIŞMA SORULARI
1. Bildiğiniz mitolojik öykü, destan veya hikâyelere örnek veriniz.
2. Toplumların tarihsel süreç içindeki değişim ve gelişmeleri ile ilgili olarak müzelere düşen görevleri
söyleyiniz.
3.1.1. Antik Dönem Mitolojisinde Müzeciliğin
Gelişim Süreci
Müze kelimesinin kökenini açıklayabilmek için antik kaynaklara, mitlere özel-
likle mitolojiye bakmak gerekir. Mitler ve mitoloji, doğaüstü varlıkların öykü-
sünü anlatır. Bu öyküler gerçek ve kutsal olarak kabul edilir. Burada doğaüstü
varlıkların örnekleri oluşurken diğer taraftan da nesne ve kavramların kökeni
belirlenir.
Görsel 3.1: Göbeklitepe Ören Yeri, Şanlıurfa
Henüz küçük bir bölümü çıkarılan Göbeklitepe’nin, yaklaşık 12 bin yıllık geçmişi olduğunu, dünya-
nın bilinen en eski ve en büyük tapınma (kült) merkezi olduğunu, avcı-toplayıcı yaşamı, tarım ve
hayvancılığa geçişi, tapınak mimarisi ve sanatın doğuşunu anlamamıza önemli katkılar sağladığını,
varlığını MÖ 8 binli yıllara kadar sürdürdükten sonra terk edildiğini BİLİYOR MUSUNUZ?
100