Page 116 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 116
MÜZE EĞİTİMİ MÜZECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Dünyada kraliyet koleksiyonlarının halka açılmasından esinlenerek İngilte-
re’de Ulusal Müze, St. Petersburg’da Ermitaj Müzesi, Amerika’da Smithso-
nian Müzesi, Victoria and Albert Müzesi ve Madrid’te Prado (Pırado) Müze-
si (Görsel 3.19) açılmıştır. Bu müzeler ulusal kimliğin inşaasında önemli rol
oynamıştır. Koleksiyonların konuları tarih, sanat, doğa ve teknik bilimlerden
oluşmuştur.
XIX. yüzyılda müzeciliğin dünyada altın çağını yaşadığı vurgulanmaktadır.
Fransız İhtilali, Avrupa’da ulus devletlerin ortaya çıkması, endüstri devrimi ve
koleksiyonların halka açılmasıyla müzeler ulusların modernliğini ve zengin-
liğini gösteren kurumlar olarak Avrupa'ya ve Amerika’ya yayılmıştır. Bu dö-
nemde Almanya’da 1825'te Alte Pinakothek (Alte Pinokotek) Müzesi (Görsel
3.19), İspanya’da Prado Müzesi, Rusya’da 1852’de Leningrad Ermitaj Müzesi,
1808’de Hollanda’da Rijks Müzesi, 1846’da Osmanlı İmparatorluğu’nda Mü-
ze-i Hümayun (İstanbul Arkeoloji Müzeleri) (Görsel 3.20), Nünberg Alman
Ulusal Müzesi, 1866'da Atina Ulusal Müzesi, Stokholm’de 1873'te Nardiska
Müzesi , 1879'da Kopenhag Glyptothek Müzeleri, Amerika'da 1872'de Met-
ropolitan Müzesi (Görsel 3.21), kurulan müzelerden bazılarıdır.
Görsel 3.18: Prado Müzesi,İspanya
Görsel 3.19: Alte Pinakothek Müzesi, Almanya Görsel 3.20: İstanbul Arkeoloji Müzeleri
114