Page 156 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 156

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                   MÜZE EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ



            Somut Olmayan Kültürel Mirasın ortaya çıktığı alanlar:

            Somut olmayan kültürel mirasın aktarılmasında taşıyıcı işlevi gören dille birlikte sözlü gelenekler
            ve anlatımlar (destanlar, efsaneler, halk hikâyeleri, atasözleri, masallar, fıkralar vb.),

            •  Gösteri sanatları (Karagöz, meddah, kukla, halk tiyatrosu vb.),
            •  Toplumsal uygulamalar, ritüeller ve şölenler (nişan, düğün, doğum, Nevruz, vb. kutlamalar),

            •  Doğa ve evrenle ilgili bilgi ve uygulamalar (geleneksel yemekler, halk hekimliği, halk takvimi,
                halk meteorolojisi vb.),
            •  El sanatları geleneği (dokumacılık, nazar boncuğu, telkâri, bakırcılık ve halk mimarisi),






















            Görsel 4.13: Hıdırellez, Bahar kutlamaları  Görsel 4.14: Meddahlık




































            Görsel 4.15: Kırkpınar yağlı güreşleri




          154
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161