Page 156 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 156
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Somut Olmayan Kültürel Mirasın ortaya çıktığı alanlar:
Somut olmayan kültürel mirasın aktarılmasında taşıyıcı işlevi gören dille birlikte sözlü gelenekler
ve anlatımlar (destanlar, efsaneler, halk hikâyeleri, atasözleri, masallar, fıkralar vb.),
• Gösteri sanatları (Karagöz, meddah, kukla, halk tiyatrosu vb.),
• Toplumsal uygulamalar, ritüeller ve şölenler (nişan, düğün, doğum, Nevruz, vb. kutlamalar),
• Doğa ve evrenle ilgili bilgi ve uygulamalar (geleneksel yemekler, halk hekimliği, halk takvimi,
halk meteorolojisi vb.),
• El sanatları geleneği (dokumacılık, nazar boncuğu, telkâri, bakırcılık ve halk mimarisi),
Görsel 4.13: Hıdırellez, Bahar kutlamaları Görsel 4.14: Meddahlık
Görsel 4.15: Kırkpınar yağlı güreşleri
154