Page 155 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 155

MÜZE EĞİTİMİ                                              MÜZE EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ



                      OKUMA PARÇASI



               SOMUT OLMAYAN KÜLTÜR MİRASI (SOKÜM) NEDİR?

               Toplumların, grupların ve bireylerin, kültürel miraslarının bir parçası olarak tanımladıkları uy-
               gulamalar, temsiller, anlatımlar, bilgiler, beceriler ve bunlara ilişkin araçlar, gereçler ve kültürel
               mekânlar anlamına gelir.
               UNESCO, 17 Ekim 2003 tarihli 32. Genel Konferansı’nda Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korun-
               ması Sözleşmesi’ni kabul etmiştir. Kabul edilen sözleşmenin ikinci maddesine göre:

               “Somut Olmayan Kültürel Miras” toplulukların, grupların ve kimi durumlarda bireylerin kültürel
               miraslarının bir parçası olarak tanımladıkları uygulamalar, temsiller, anlatımlar, bilgiler, beceriler
               ve bunlara ilişkin araçlar, gereçler ve kültürel mekânlar anlamına gelir. Kuşaktan kuşağa aktarılan
               bu somut olmayan miras, toplulukların ve grupların çevreleriyle, doğayla ve tarihleriyle etkile-
               şimlerine bağlı olarak sürekli biçimde yeniden yaratılır ve bu onlara kimlik ve devamlılık duygusu
               verir. Böylece kültürel çeşitliliğe ve insan yaratıcılığına duyulan saygıya katkıda bulunur.










































               Görsel 4.12: Türk kahvesi kültürü ve geleneği


               Türkiye, 19 Ocak 2006 tarihli ve 5448 sayılı Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleş-
               mesi’nin Uygun Bulunduğuna Dair Kanun’la bu sürece dâhil olmuş ve 27 Mart 2006 tarihinde
               resmen taraf olmuştur.




                                                                                                   153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160