Page 202 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 202
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
• Lider, canlandırma yapacak gruptaki katılımcıların fotoğraf karesindeki
(Seçilen eserden yola çıkılarak fotoğraf karesi tekniği uygulanacaktır.) du-
rum ve olayı donarak ifade etmesini ister.
• Buna göre her katılımcı seçilen eserdeki rolüne bürünerek belirlenen
mekânda duruşunu yapar. Fotoğraf karesini canlandıran grup eseri oluş-
turduktan sonra 5-6 dakika donuk bir şekilde bekleyeceklerdir.
• Lider, gözlemci konumunda kalan diğer grubun ise 5-6 dakika içerisinde
fotoğraf karesinin eskiz defterlerine taslak çizimini yapmalarını ister.
• Süre tamamlandığında lider izleyici grubun konumlarını değiştirerek
farklı bakış açısından tekrar aynı sürede taslak çizilmesini sağlar.
• Süre tamamlandığında fotoğraf karesindeki katılımcılar serbest konuma
geçer.
• Çalışma, fotoğraf karesi tekniğini uygulayan grup ile eskiz çalışması yapan
grubun rol değiştirmesi ve diğer grubun da eskiz çizmeleri sağlanarak de-
vam eder.
• Çizimler tamamlandıktan sonra yapılan çizimler tüm grubun göreceği şe-
kilde sergilenir.
• Eserin geometrik alt yapısı, figürlerin duruşu, eserin koyu-orta ve açık
ton dağılımı grup tarafından tartışılarak eser incelemesi yapılır.
• Müzede drama çalışması ile “eser inceleme” hakkında görüşlerinizi arka-
daşlarınızla paylaşınız.
Malzemeler: 35x50 cm resim kâğıdı ya da eskiz defteri, resim kalemleri, silgi,
resim altlığı.
200