Page 197 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 197
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
• İş birliği sürecine katılan okul öğretmenleri bölgelerindeki müzeleri iyi ta-
nımalıdır. Müzedeki eğitimcilerle irtibat hâlinde ve müze programlarının
etkin katılımcısı olmalıdır. Olağan ve olağan dışı etkinlikleri, programla-
rı bilmelidir. Bu durum okuldaki sanat öğretimine müzeyi kolay entegre
edecektir.
• Müze gezi programları gözden geçirilmeli ve duruma göre geliştirilmeli,
yenilenmelidir.
• Okul yöneticileri belli aralıklarla müze eğitimcisi veya yöneticilerini oku-
la davet ederek müzeleri tanıtma, eğitim etkinliklerini aktarma ve müze
eğitimi konularında bilgi verme imkânlarını sağlamalıdır.
• Okul yöneticileri kurul ve zümre öğretmenleri toplantılarında öğretmen-
leri müzeleri eğitim amaçlı kullanabilecekleri konusunda teşvik etmelidir.
• Okul yöneticilerinin iş birliği programına ciddi ve samimi desteği olmalı-
dır. Öğretmenlere müze eğitimcileriyle birlikte çalışacakları bir günü, be-
lirli bir zamanı ayırması, okul yöneticilerinin iş birliği programına vereceği
desteğin önemli bir göstergesi olacaktır. Okulun böyle bir programı kar-
şılıklı iş birliği temelinde düşünmesi, maddi ve manevi katkısını normal
eğitim programının bir parçası olarak yapması ve bunu zorunlu bir görev
anlayışıyla gerçekleştirmesi gerekmektedir.
SIRA SİZDE
Çevrenizdeki bir müzenin yetkililerini, okul müze iş birliği kapsamında “Müzelerin Sanat Eği-
timine Yapabileceği Katkılar” konusunda seminer veya tanıtım yapmak üzere okul idaresiyle
görüşerek okulunuza davet ediniz.
Konuyla ilgili soru ve önerilerinizi yazılı metinlere dönüştürünüz. Seminer ya da tanıtım günü
soru ve önerilerinizi ilgili kişilere yöneltiniz.
Seminer sonunda ortaya çıkan görüş ve önerileri, fotoğraflarla destekleyerek okul panosunda
sergileyiniz.
6.2.2. Müze Koleksiyonlarındaki Bir Sanat Eserini,
Sanat Eseri İnceleme Yöntemlerine Göre
Analiz Etme
Sanat eleştirisi, sanat eseri hakkında yorum yapmayı ve eleştirel yargılamayı
sağlar. Bu anlamda sanat eğitiminde eleştiri, bireyin sanat eserini farklı bir
bakış açısıyla izlemesini, algılamasını, eser hakkında düşünmesini ve tüm
bunları birleştirerek eserle ilgili görüşlerini ifade edebilmesini sağlamaktadır.
Sanat eleştirisi yapmayı öğretmek için, çok farklı yöntemler bulunmaktadır.
Sanat eserinin daha iyi anlaşılabilmesi için en bilinen yöntem, dört basamak-
tan oluşmaktadır. Bu basamaklar şunlardır:
• Betimleme
195