Page 194 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 194

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                               MÜZEDE EĞİTİMİ


                                 Müzeler, kültürleri anlamayı ve kuşaktan kuşağa bilgi aktarmayı gerçekleş-
                                 tirirken bunu çevrelerindeki insanlarla bağlantı kurarak yapmış, bu sayede
                                 büyümüş ve tanınır olmuştur. Müze-okul iş birliği müzelerin devamlılığı için
                                 önemli bir uygulamadır. Bu nedenle okullardaki öğrenciler potansiyel müze
                                 görevlisi gibi görülebilir. Ayrıca dünyada pek çok müzede çalışanların önemli
                                 bir kısmı gönüllülerden oluşmaktadır. Bunlarında çoğu öğrenci ve öğretmen-
                                 lerdir. Gönüllüler sayesinde müzeler maddi açıdan rahatlar, müze ziyaretçi
                                 sayısı artabilir, hem de öğrenciler derslerinden arta kalan zamanlarını da de-
                                 ğerlendirmiş olurlar.
                                 Görsel  sanatlar  eğitiminde  sınıflarda  yapılan  derslerin  bir  bölümü;  öğren-
                                 cilerin nesnelerle ve çevresiyle rahatça gözlem yaparak algı oluşturabildiği,
                                 düşünce ve duygularını daha kolay ifade edilebildiği ve yeni deneyimler kaza-
                                 nılabileceği bir ortamda yapılmalıdır (Görsel 6.18 ve 6.19). Bu ortam çalışma
                                 isteği ve yaratıcılığın artmasına yardımcı olur. Sanat derslerinde bu ortamı
                                 sağlayabilecek kurumların başında müzeler gelmektedir. Müzeler okullar için
                                 bir atölye veya laboratuvar gibidir. Eserlerin aslına bakılarak yapılacak bir ça-
                                 lışma ile heyecan verici, etkin ve kalıcı bir eğitim ortamı oluşturulabilir.























          Görsel 6.18: Sanat müzesinde Aktiviteye Dayalı   Görsel 6.19: Nesnelerle öğretim, Metropolitan Müzesi,
          Öğretim, Getty Müzesi, ABD                    ABD

                                 Okul-müze iş birliğinden anlaşılması gereken iki kuruluşun bir program veya
                                 proje üzerinde belirli kazançları elde etmeye yönelik bir beklenti içine gir-
                                 meden birlikte çalışmaları anlaşılmalıdır. Bunun için de bazı zorunluluklara
                                 uymaları gerekir. Bunlar:

                                 •  İş birliği sürecinin karşılıklı olarak taahhüt altına alınması,

                                 •  İş birliğini yürütmeye gönüllü kişiler,
                                 •  Gerekli olan parasal ve insani kaynaklar,

                                 •  Sabırlı ve paylaşımcı ortaklıktır.
                                 Okul-müze iş birliği; düzenli bir iletişim, müze ve okul arasındaki iş birliğini
                                 belirlenen hedeflere doğru, eşit şartlarda birlikte planlanan çalışma şartla-
                                 rıyla yürütülebilir.


          192
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199