Page 191 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 191

MÜZE EĞİTİMİ                                                                         MÜZEDE EĞİTİMİ


            lerini, duyduklarını bu atölyelerde yaparak, yaşayarak ve uygulayarak gerçek-
            leştirirler.
            Dokunma Uygulaması

            Bu yöntem esere, nesneye dokunmanın esas alındığı fiziksel ve düşünsel et-
            kileşimi kapsar. Bu yöntemin amacı, tematik sergilerdeki eserlerin görsel açı-
            dan algılanmasını; dokunarak eserin, nesnenin niteliğinin anlaşılmasını sağla-
            maktır. Ayrıca bu uygulamanın diğer amacı da açık sergilemelerin pasif olarak
            okunması veya dinlenmesinin ötesinde; canlı, ilginç, öğretici etkinliklerle kişi-
            nin öğrenmeye bireysel katılımını sağlamaktır. Böylece değişik yaşlardan ziya-
            retçilerin çevreyi, dünyayı, geçmişi, bugünü ve sanatı öğrenebilmesi için ideal
            bir yol oluşturmaktır.

            Sanat Söyleşileri
            Bu uygulamanın ana amacı, sanat dünyası içerisinde olan insanlarla (sanatçı,
            sanat eleştirmeni, arkeolog, sanat eğitimcisi, küratör, müze uzmanı vb.) mü-
            zeyi ziyaret eden öğrencileri veya diğer insanları bir araya getirmektir. Sanat
            söyleşilerinde, soru ve cevap etkinliğiyle sanatı anlama çabasına giren katılım-
            cı; sanatın nasıl uygulandığını yaratıcısından duyma, hissetme ve gerçek bir
            sanatçı ile tanışma imkânı yakalar. O atmosferin heyecanı ile unutulmaz de-
            neyimler yaşar. Öğrenmeler de daha kalıcı hâle gelir. Söyleşi, dil becerilerinin
            geliştirilmesi bakımından da önemlidir (Görsel 6.13).





























            Görsel 6.13: Müzede söyleşi, Yale İngiliz Sanat Merkezi


                       SIRA SİZDE


               “Müze  ortamındaki  öğrenmenin  önemini,  müzelerin  eğitime  yaptığı  katkıları  anlatan  görseller
               ve  videolarla  destekleyeceğiniz  15  dakikalık  bir  sunum  hazırlayarak  sınıfta  arkadaşlarınız  ile
               paylaşınız.”



                                                                                                   189
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196