Page 191 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 191
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
lerini, duyduklarını bu atölyelerde yaparak, yaşayarak ve uygulayarak gerçek-
leştirirler.
Dokunma Uygulaması
Bu yöntem esere, nesneye dokunmanın esas alındığı fiziksel ve düşünsel et-
kileşimi kapsar. Bu yöntemin amacı, tematik sergilerdeki eserlerin görsel açı-
dan algılanmasını; dokunarak eserin, nesnenin niteliğinin anlaşılmasını sağla-
maktır. Ayrıca bu uygulamanın diğer amacı da açık sergilemelerin pasif olarak
okunması veya dinlenmesinin ötesinde; canlı, ilginç, öğretici etkinliklerle kişi-
nin öğrenmeye bireysel katılımını sağlamaktır. Böylece değişik yaşlardan ziya-
retçilerin çevreyi, dünyayı, geçmişi, bugünü ve sanatı öğrenebilmesi için ideal
bir yol oluşturmaktır.
Sanat Söyleşileri
Bu uygulamanın ana amacı, sanat dünyası içerisinde olan insanlarla (sanatçı,
sanat eleştirmeni, arkeolog, sanat eğitimcisi, küratör, müze uzmanı vb.) mü-
zeyi ziyaret eden öğrencileri veya diğer insanları bir araya getirmektir. Sanat
söyleşilerinde, soru ve cevap etkinliğiyle sanatı anlama çabasına giren katılım-
cı; sanatın nasıl uygulandığını yaratıcısından duyma, hissetme ve gerçek bir
sanatçı ile tanışma imkânı yakalar. O atmosferin heyecanı ile unutulmaz de-
neyimler yaşar. Öğrenmeler de daha kalıcı hâle gelir. Söyleşi, dil becerilerinin
geliştirilmesi bakımından da önemlidir (Görsel 6.13).
Görsel 6.13: Müzede söyleşi, Yale İngiliz Sanat Merkezi
SIRA SİZDE
“Müze ortamındaki öğrenmenin önemini, müzelerin eğitime yaptığı katkıları anlatan görseller
ve videolarla destekleyeceğiniz 15 dakikalık bir sunum hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınız ile
paylaşınız.”
189