Page 190 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 190
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
Drama
Sözcüğü, cümleyi, kavramı, davranışı, fikri, yaşantıyı ya da bir olayı tiyatro tek-
niklerinden yararlanarak oyun veya oyunlarla canlandırmaktır. Drama hayatın
provasıdır. Oyuna katılarak, yaşayarak, tartışarak türlü şekillerde hayatı ortaya
koymaktır. Bu yolla, öğrenmeye ve tecrübeleri zenginleştirmeye de imkân ve-
rir (Görsel 6.11).
Eğitsel Oyunlar
Oyun, çocuklar için en önemli ve gerekli bir öğrenme yöntemidir. Bu yöntem
onların kolaylıkla öğrenmelerini destekler. Oyunla öğrenme, öğrenenin yanın-
da bir rehberin olmasına ihtiyaç olmadan da gerçekleşebilir. Oyunla öğrenme
anlık gelişir. Çocuk yaşadığı her deneyimden bir şey çıkartır. Özgüveni eksik ço-
cukların da oyuna dâhil olması sağlanarak, her çocuğun etkinliğe aktif katılımı
sağlanır ve motivasyonu arttırılır (Görsel 6.12).
Görsel 6.11: Sazova Bilim Sanat ve Kültür Parkı Görsel 6.12: Ulusal Bilim Müzesi, Tayland
Akvaryum Müzesi’nde Drama gösterisi, Osmangazi
Üniversitesi, Eskişehir
Tartışma
Öğretimde nesnelerin kullanılması tartışma ortamını hazırlar. Bu tartışmalar
sözcük dağarcığını genişletir, görüş alışverişini sağlar; dinleme, yanıt verme,
probleme çözüm bulma becerilerinin gelişmesini destekler. Bu nedenle müze-
ler eleştiri ve tartışma yöntemi için birer uygulama alanıdır.
Sanat Yazısı Yazma
Yazı yazmanın öğretimde önemli bir yeri vardır. Yazı; öykü, köşe yazısı, sanatsal
yorum, bir sanat eserini anlatma ve bir eser hakkında hikâye oluşturma şeklin-
de olabilir. İnsan bazen sözle anlatamadıklarını yazıyla ifade eder. Bu etkinlik,
bireylere kendilerini ifade etme olanağı verir.
Biçimlendirme Çalışmaları
Biçimlendirme çalışmaları aslında atölye çalışmalarıdır. Öğrencilerde özgür
yaşantılar elde etmeyi sağlayan bir uygulamadır. Gördüklerini, elle hissettik-
188