Page 193 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 193

MÜZE EĞİTİMİ                                                                         MÜZEDE EĞİTİMİ


            deki değişimlerin müzelere yansıması, Amerika’da Brooklyn Çocuk Müzesi-
            nin (Görsel 6.15) kurulmasında ve müze eğitiminin bir alan olarak kabul edil-
            mesinde önemli bir etkendir. Bu nedenle Amerika’daki müzeler; çocukların
            eğitiminde eğitsel bir kurum gibi hareket edebilmekte, okul ve sivil toplum
            kuruluşlarıyla iş birliği yaparak geniş bir eğitim imkânı sunmaktadır.

            Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı, örgün eğitim veren kurumlarla iş birliği
            yapılarak alandaki derslerin amacına uygun bir şekilde müzelerde işlenerek
            tamamlanması ile olabilir (Görsel 6.16).




















            Görsel 6.15: Brooklyn (Buruklin) Çocuk Müzesi, ABD  Görsel 6.16: Tıp Fakültesi öğrencileri Ulusal Sanat
                                                           Galerisi’nde, Georgetown (Corctavn) Üniversitesi, ABD


























            Görsel 6.17: Müze etkinlikleri, Utah Güzel Sanatlar Müzesi, ABD

            Sanatı anlamak, eserler üzerinden göstererek anlatmak, deneyerek, yaparak,
            yaşayarak öğretmek, sanat eserini hissettirmek, koruma bilinci ve davranışı
            kazandırabilmek, geçmiş ile gelecek arasında köprü oluşturabilmek, gerçek
            sanat eserleri ile yüz yüze sanat eğitimi yapabilmek müze ortamında mümkün
            olabilir (Görsel 6.17). Müzelerin okul ve diğer kurumlarla iş birliği “duvarsız
            sınıfın” önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Eğer bu imkânlar kullanılmazsa
            eğitim amaçlarında yer alan ve bazı derslerin öğretiminde kullanılabilecek
            uygulamalar bu kaynaktan mahrum kalacaktır.


                                                                                                   191
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198