Page 193 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 193
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
deki değişimlerin müzelere yansıması, Amerika’da Brooklyn Çocuk Müzesi-
nin (Görsel 6.15) kurulmasında ve müze eğitiminin bir alan olarak kabul edil-
mesinde önemli bir etkendir. Bu nedenle Amerika’daki müzeler; çocukların
eğitiminde eğitsel bir kurum gibi hareket edebilmekte, okul ve sivil toplum
kuruluşlarıyla iş birliği yaparak geniş bir eğitim imkânı sunmaktadır.
Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı, örgün eğitim veren kurumlarla iş birliği
yapılarak alandaki derslerin amacına uygun bir şekilde müzelerde işlenerek
tamamlanması ile olabilir (Görsel 6.16).
Görsel 6.15: Brooklyn (Buruklin) Çocuk Müzesi, ABD Görsel 6.16: Tıp Fakültesi öğrencileri Ulusal Sanat
Galerisi’nde, Georgetown (Corctavn) Üniversitesi, ABD
Görsel 6.17: Müze etkinlikleri, Utah Güzel Sanatlar Müzesi, ABD
Sanatı anlamak, eserler üzerinden göstererek anlatmak, deneyerek, yaparak,
yaşayarak öğretmek, sanat eserini hissettirmek, koruma bilinci ve davranışı
kazandırabilmek, geçmiş ile gelecek arasında köprü oluşturabilmek, gerçek
sanat eserleri ile yüz yüze sanat eğitimi yapabilmek müze ortamında mümkün
olabilir (Görsel 6.17). Müzelerin okul ve diğer kurumlarla iş birliği “duvarsız
sınıfın” önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Eğer bu imkânlar kullanılmazsa
eğitim amaçlarında yer alan ve bazı derslerin öğretiminde kullanılabilecek
uygulamalar bu kaynaktan mahrum kalacaktır.
191