Page 195 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 195
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
Okul-Müze İş Birliğinde Müzelerin Sanat Eğitimine Olan Katkıları
Okul-müze iş birliğinde müzelerin yapabileceği katkılar şunlardır:
• Müzeler, eğitim programlarını kendi türünün özelliklerine göre, bünye-
sinde bulundurduğu koleksiyonlarının kapsamını, yerel, ulusal, özel veya
genel olup olmadığını, hitap edebileceği alanı bilerek hazırlıklarını yap-
malıdır.
• Müzeler, koleksiyonlarının özelliklerine göre hangi öğrenci gurubuna tam
bir eğitim programı, hangilerine sınırlı bir eğitim programı, hangilerine
de sadece gezi amaçlı uygulama yapabileceğini önceden belirlemelidir.
Bu durum okullarla görüşülürken mutlaka belirtilmelidir.
• Müzeler kendi imkânlarıyla sanat eğitiminde kullanılmak üzere kitap,
broşür, poster, tıpkıbasım gibi görsel eğitim kaynakları hazırlayabilir, in-
dirimli veya ücretsiz olarak öğrencilere sunabilirler.
• Müzeler hazırlanan programlar için okullardan talep edeceği bir miktar
ücreti taraflar arasındaki protokolde belirlemesi, müzelerin finansman
sıkıntılarını da gidermesi açısından önemlidir.
• Müze ve okul yöneticileri, kurumsal olarak tanıtım gezileri yapabilir, öğ-
rencilere müzedeki öğrenme ortamları gezdirilebilir.
• Müzeler; kendi öğrenme alanlarıyla ilgili tanıtıcı broşürleri ve müze ko-
leksiyonları ile ilgili kaynakları okullara sunarak, indirimli üyelikler ve sos-
yal etkinlikler içeren bir program hazırlayabilir.
Görsel 6.20: Müze ziyaretleri, Peabody (Pibadi) Görsel 6.21: Müze ziyaretleri, Wisconsin (Viskonsin)
Müzesi, ABD Üniversitesi Jeoloji Müzesi, ABD
• Kültürel ve sanatsal mirasın somut örneklerinin müzelerde yer aldığı
unutulmamalıdır. Bu anlamda okul müze ilişkisinde öğretmenler bilgilen-
dirilerek sunulan müze koleksiyonlarından eğitim amaçlı faydalanılması
teşvik edilmelidir (Görsel 6.20 ve 6.21).
• Müzeler programlarını yapmadan önce ilkokul, ortaokul, lise programla-
rının ve bu okulların özellikle ilgilendikleri konuları alarak incelemeli ve
193