Page 195 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 195

MÜZE EĞİTİMİ                                                                         MÜZEDE EĞİTİMİ


            Okul-Müze İş Birliğinde Müzelerin Sanat Eğitimine Olan Katkıları
            Okul-müze iş birliğinde müzelerin yapabileceği katkılar şunlardır:

            •  Müzeler, eğitim programlarını kendi türünün özelliklerine göre, bünye-
                sinde bulundurduğu koleksiyonlarının kapsamını, yerel, ulusal, özel veya
                genel olup olmadığını, hitap edebileceği alanı bilerek hazırlıklarını yap-
                malıdır.

            •  Müzeler, koleksiyonlarının özelliklerine göre hangi öğrenci gurubuna tam
                bir eğitim programı, hangilerine sınırlı bir eğitim programı, hangilerine
                de sadece gezi amaçlı uygulama yapabileceğini önceden belirlemelidir.
                Bu durum okullarla görüşülürken mutlaka belirtilmelidir.

            •  Müzeler  kendi  imkânlarıyla  sanat  eğitiminde  kullanılmak  üzere  kitap,
                broşür, poster, tıpkıbasım gibi görsel eğitim kaynakları hazırlayabilir, in-
                dirimli veya ücretsiz olarak öğrencilere sunabilirler.

            •  Müzeler hazırlanan programlar için okullardan talep edeceği bir miktar
                ücreti taraflar arasındaki protokolde belirlemesi, müzelerin finansman
                sıkıntılarını da gidermesi açısından önemlidir.
            •  Müze ve okul yöneticileri, kurumsal olarak tanıtım gezileri yapabilir, öğ-
                rencilere müzedeki öğrenme ortamları gezdirilebilir.
            •  Müzeler; kendi öğrenme alanlarıyla ilgili tanıtıcı broşürleri ve müze ko-
                leksiyonları ile ilgili kaynakları okullara sunarak, indirimli üyelikler ve sos-
                yal etkinlikler içeren bir program hazırlayabilir.
























            Görsel 6.20: Müze ziyaretleri, Peabody (Pibadi)   Görsel 6.21: Müze ziyaretleri, Wisconsin (Viskonsin)
            Müzesi, ABD                                    Üniversitesi Jeoloji Müzesi, ABD

            •  Kültürel  ve  sanatsal  mirasın  somut  örneklerinin  müzelerde  yer  aldığı
                unutulmamalıdır. Bu anlamda okul müze ilişkisinde öğretmenler bilgilen-
                dirilerek sunulan müze koleksiyonlarından eğitim amaçlı faydalanılması
                teşvik edilmelidir (Görsel 6.20 ve 6.21).
            •  Müzeler programlarını yapmadan önce ilkokul, ortaokul, lise programla-
                rının ve bu okulların özellikle ilgilendikleri konuları alarak incelemeli ve


                                                                                                   193
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200