Page 196 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 196
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
hangilerini uygulayabileceklerini tespit ederek okullara gitmelidir. Görüş-
meler yapılarak anlaşma sağlandıktan sonra eğitim öğretim dönemini
kapsayan bir yıllık plan hazırlanmalıdır. Bu planda aylık haftalık ve günlük
planlar saatleriyle belirlenerek yazılı hâle getirilmelidir. Programda hangi
okulun hangi amaçla ve hangi konu ile ilgilendiği kullandığı araç gereçler,
yöntem ve tekniklerin neler olduğu bilgisi yer almalıdır.
• Hazırlanan programda müze yöneticisi, eğitimcisi, uzmanların ve öğret-
menlerin sorumlulukları açıkça belirtilmelidir. Bu planlama ciddiye alın-
malı bir sözleşme gibi protokol yapılmalıdır.
• Bundan dolayı müzeler okulların açık olduğu veya yaz tatili dönemlerin-
de programları varsa bu dönemleri de kapsayacak şekilde planlamalar
yapmalıdır.
• Müzeler öncelikle kendi binalarında eğitim hizmetlerini verirken okullara
giderek de belirli etkinlikleri yapabilirler. Aynı hizmeti eğitim merkezleri,
gençlik merkezleri ve kamplarda da verebilecek imkâna sahiptirler. Okul-
larda öğretmen ve öğrencilere seminer veya konferans verebilir, kopya
eserleri ödünç ya da kiralayarak bu hizmeti devam ettirebilirler.
Okul-Müze İş Birliğinde Okulların Sanat Eğitimine Olan Katkıları
• Müze ve okul iş birliği, kurumların birbirlerini destekleyen yönlerinin öğ-
renilmesi bakımından önemlidir. Bu kurumlar özellikle eğitim konusunu
önemseyen kurumlar olmalıdır. Müze eğitiminin hedefini gerçekleştire-
bilmesi için okullara ve üniversitelere sorumluluklar düşmektedir.
• Ders içeriklerini oluşturan kaynakların pek çoğu müzelerde sergilendi-
ğinden okullar müzeleri sadece müzeler haftasında değil, sık sık ziyaret
etmelidir (Görsel 6.22).
Görsel 6.22: Müze öğrenci ziyaretleri, Doğa Tarihi Müzesi, Colorado (Kolorado) Üniversitesi, ABD
194