Page 200 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 200
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
SIRA SİZDE
Yargılama Soruları
• Sizce bu eser güzel midir? Neden?
• Bu eserin size en değerli ve anlamlı gelen yönü hangisidir?
• Bu eser, neyi amaçlıyor ve neye hizmet ediyor?
• Bu çalışma, bugün izleyiciye ne ifade ediyor?
Bu çalışma sonunda eseri ilk görüş ve çalışma sonrasındaki görüşünüz arasındaki farkları arkadaş-
larınızla paylaşınız.
6.2.3. Müze Koleksiyonlarından Faydalanarak
Görsel Sanatlar Çalışması Yapma
Müzeler mekân ve kurum olarak sanat eğitiminin ve yaratıcılığın en kapsamlı
ortamlarıdır. Müzelerde öğrenciler gerçek eserler veya nesneler üzerinden
gözlem, analiz ve karşılaştırma yapabilirler. Bu gözlem sonucunda gerçek sa-
nat eseri veya tarihî bir nesnenin dokusu, malzemesi, boyası vs. gibi dokunsal
ögelerini birebir yakından görerek tecrübe ederler.
Müzeler, aynı zamanda izleyicinin ilgi ve merakını tetikler. Bilimin de sanatın
da temelinde merak vardır. İnsan merakla araştırmayı, araştırmalar da bilimi,
sanatı ve teknolojiyi ortaya çıkarır.
Müzelerdeki sergilenen tüm nesneler öncelikli olarak göze hitap eder. Bu yüz-
den görsel uzamsal zekâ alanı için müzeler çok etkili ortamlardır. Sanat eğiti-
mi alan bir kişi müze için de iki ya da üç boyutlu bir çalışmadan faydalanarak
müzenin uygun bir ortamında desen çalışması yapılabilir (Görsel 6.24).
Görsel 6.24: Akıllı Sanat Müzesi, Chicago Üniversitesi, ABD
198