Page 188 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 188
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
6.1.2. Müzelerin Eğitime Yaptığı Katkılar
Kurslar
Müze içerisinde kurs düzenlenmesi, öğrencilerin, öğretmenlerin ve diğer in-
sanların bilgi edinmelerini, deneyim kazanmalarını sağlayabilen etkinliklerdir.
Kurslar; müze eğitimcileri, konunun uzmanı sanatçılar, bilim insanları, müze
rehberleri, arkeologlar, sanat tarihçileri, sanat öğretmenlerinin yürütücülü-
ğünde gerçekleştirilebilen etkinliklerdir.
Rehberli Tur
Rehber eşliğinde müze ve galeri gezileri, öğrencilere duygu ve düşüncelerini
ifade etmeden önce görsel olarak algılama becerisi kazandırır. Sanat objesini
görerek, tanımayı ve seçmeyi öğrenir.
Sergiler
Müzelerin vitrini olan sergiler, ziyaretçilerde ilgi ve merak uyandırdığı için ter-
cih edilirler. Ayrıca sergiler bireyleri daha fazla araştırmaya teşvik eder. Sergile-
mede eser ve objeler birbirlerini etkilememeli, ziyaretçinin bakışını kendisine
çekebilmeli ve kolayca inceleyebileceği tarzda olmalıdır.
Yazılı Materyaller
Müze eğitimi kapsamında yardımcı gereç olarak kullanılan yazılı materyaller,
eğitim etkinliğini tamamlamakta, zenginleştirmekte ve yönlendirmektedir.
Programların temel kavramlarını ve özelliklerini aktarmak için hedef kitleye
göre hazırlanırlar.
Süreli Yayınlar
Müze yayınları, ele aldıkları araştırmaların niteliği bakımından en doğru bilgiyi
vermeye çalışır. Bu yayınlar üç aylık dergi, koleksiyon ve bilim dergileri vb. den
oluşabilir.
Katalog
Müze koleksiyonu içerisinde sürekli sergilenen eserler ile geçici sergilerdeki
eserler hakkında hazırlanan kataloglar, eserin kimlik bilgileri ve fotoğraflarla
desteklenerek hazırlanan materyallerdir.
Gezici Müze ve Sergiler
Gezici müzeler hem okullar ve hem de geniş halk kitleleri için tasarlanan bir
eğitim ve tanıtım yöntemidir. Müze koleksiyonundan geneli temsil edecek
tarzda seçilen eserler ve objeler, gezici müzenin sergisini oluşturur. Bu yöntem
okullarda ve halkın çok yoğun olduğu yerlerde uygulanır. Ayrıca gezici müze iyi
bir tanıtım aracıdır.
Video
Video, zengin, akıcı, akılda kalıcı, dikkat çekici olması; mikro öğretim imkânı
sağlaması, öğrenmeyi zaman ve mekâna bağımlı olmaktan kurtarması; öğret-
mene belleten değil, öğrenmeye rehberlik eden kişi özelliği kazandırması açı-
sından önemli bir materyaldir.
186