Page 183 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 183

MÜZE EĞİTİMİ                                                                         MÜZEDE EĞİTİMİ


            bilecek olan öğrenme, formal öğrenme ve informal öğrenme olmak üzere
            ikiye ayrılır:
            Formal öğrenme (okul içi öğrenme), örgün eğitim sürecinde, bireye birtakım
            bilgi ve becerilerin belli amaçlar doğrultusunda kasıtlı ve belirli bir zaman
            dilimi  içerisinde  kazandırılmaya  çalışılmasıdır.  Planlı,  programlı,  örgütlü  ve
            kontrollü şekilde yürütülür. Amaçlar ve beklentiler belirlenmiştir.

            İnformal öğrenme (okul  dışı  öğrenme) ise, hayatın her noktasında  devam
            eden öğrenmedir. İnformal öğrenme; bireyin doğduğu andan itibaren çev-
            resi ile etkileşimi sonucu oluşan ve yaşam içinde kendiliğinden gerçekleşen
            serbest seçimli öğrenme olarak tanımlanmaktadır. Bu tür öğrenmenin özel-
            likleri: Serbest seçimli olması, sıralı olmaması, kendi kendine ilerlemesi ve
            gönüllü gerçekleşmesidir. İnformal öğrenme, oyun oynarken arkadaşından














































               Görsel 6.3: Sanat Üniversitesinde öğrenci ziyaretleri, ABD

               Müzelerin, sergiledikleri koleksiyonları ile birinci elden öğrenme imkânı sunarken, öğrenmeyi kişi-
               nin isteğine bıraktığını, yorumlayıcı materyaller, dokunma etkinlikleri ve etkileşimli teknolojiler ile
               öğrenmeyi zenginleştirdiğini, daha çok duyuşsal yönden bizi etkilediğini, bu özelliği ile müzelerin
               eşsiz öğrenme yaşantıları sunduğunu, araştırma ve keşfetme yoluyla, bireylerde öğrenme ihtiyacı
               uyandırdığını ayrıca eğlenerek öğrenmeyi sağladığını BİLİYOR MUSUNUZ?




                                                                                                   181
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188