Page 183 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 183
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
bilecek olan öğrenme, formal öğrenme ve informal öğrenme olmak üzere
ikiye ayrılır:
Formal öğrenme (okul içi öğrenme), örgün eğitim sürecinde, bireye birtakım
bilgi ve becerilerin belli amaçlar doğrultusunda kasıtlı ve belirli bir zaman
dilimi içerisinde kazandırılmaya çalışılmasıdır. Planlı, programlı, örgütlü ve
kontrollü şekilde yürütülür. Amaçlar ve beklentiler belirlenmiştir.
İnformal öğrenme (okul dışı öğrenme) ise, hayatın her noktasında devam
eden öğrenmedir. İnformal öğrenme; bireyin doğduğu andan itibaren çev-
resi ile etkileşimi sonucu oluşan ve yaşam içinde kendiliğinden gerçekleşen
serbest seçimli öğrenme olarak tanımlanmaktadır. Bu tür öğrenmenin özel-
likleri: Serbest seçimli olması, sıralı olmaması, kendi kendine ilerlemesi ve
gönüllü gerçekleşmesidir. İnformal öğrenme, oyun oynarken arkadaşından
Görsel 6.3: Sanat Üniversitesinde öğrenci ziyaretleri, ABD
Müzelerin, sergiledikleri koleksiyonları ile birinci elden öğrenme imkânı sunarken, öğrenmeyi kişi-
nin isteğine bıraktığını, yorumlayıcı materyaller, dokunma etkinlikleri ve etkileşimli teknolojiler ile
öğrenmeyi zenginleştirdiğini, daha çok duyuşsal yönden bizi etkilediğini, bu özelliği ile müzelerin
eşsiz öğrenme yaşantıları sunduğunu, araştırma ve keşfetme yoluyla, bireylerde öğrenme ihtiyacı
uyandırdığını ayrıca eğlenerek öğrenmeyi sağladığını BİLİYOR MUSUNUZ?
181