Page 187 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 187
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
• Müze veya ören yerinin bilgi aracı olarak kullanılması: Örnek olarak Safranbolu Evle-
ri’nin İngilizce dersinde kullanılması… (Görsel 6.8).
Görsel 6.8: Safranbolu Evleri, Karabük
• Müzenin tamamen farklı bir beceriyi kazandırmak için kullanılması:
Doğa tarihi müzeleri keşfetme ve yaratıcı düşünceyi geliştirmek için kullanıla-
bilir. Burada somut nesnelerden esinlenerek drama, hikâye anlatma ve sanat-
sal çalışmalar yapılabilir (Görsel 6.9 ve 6.10).
Müzeler hem fen hem de sosyal bilimler alanlarına (tarih, sanat tarihi, coğraf-
ya, resim, sosyal bilgiler vb.) ait derslerde kullanılabilecek somut materyalleri
ve tarihî eserleri bünyesinde barındırmaktadır. Bu yönüyle müzeler, özellikle
sosyal bilimler alanında bir uygulama laboratuvarı gibidir. Derslerin bir bölü-
münün müzelerde gerçek nesnelerle işlenmesi ve anlatılanların drama yoluyla
canlandırılması, konunun daha kolay kavranmasını sağlayacaktır.
Görsel 6.9: Smithsonian Doğa Tarihi Müzesi, ABD Görsel 6.10: Sanal bir kemik modelle öğrenci çalışması,
Doğa Tarihi Müzesi, Utah (Yutah), ABD
185