Page 187 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 187

MÜZE EĞİTİMİ                                                                         MÜZEDE EĞİTİMİ


            •  Müze veya ören yerinin bilgi aracı olarak kullanılması: Örnek olarak Safranbolu Evle-
                ri’nin İngilizce dersinde kullanılması… (Görsel 6.8).




























            Görsel 6.8: Safranbolu Evleri, Karabük
            •  Müzenin tamamen farklı bir beceriyi kazandırmak için kullanılması:

            Doğa tarihi müzeleri keşfetme ve yaratıcı düşünceyi geliştirmek için kullanıla-
            bilir. Burada somut nesnelerden esinlenerek drama, hikâye anlatma ve sanat-
            sal çalışmalar yapılabilir (Görsel 6.9 ve 6.10).
            Müzeler hem fen hem de sosyal bilimler alanlarına (tarih, sanat tarihi, coğraf-
            ya, resim, sosyal bilgiler vb.) ait derslerde kullanılabilecek somut materyalleri
            ve tarihî eserleri bünyesinde barındırmaktadır. Bu yönüyle müzeler, özellikle
            sosyal bilimler alanında bir uygulama laboratuvarı gibidir. Derslerin bir bölü-
            münün müzelerde gerçek nesnelerle işlenmesi ve anlatılanların drama yoluyla
            canlandırılması, konunun daha kolay kavranmasını sağlayacaktır.


























            Görsel 6.9: Smithsonian Doğa Tarihi Müzesi, ABD  Görsel 6.10: Sanal bir kemik modelle öğrenci çalışması,
                                                           Doğa Tarihi Müzesi, Utah (Yutah), ABD


                                                                                                   185
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192