Page 189 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 189
MÜZE EĞİTİMİ MÜZEDE EĞİTİMİ
İnteraktif Görsel Sunum
Bu yöntem, ziyaretçinin öğrenme ortamına katılabildiği bir uygulamadır. Bu
uygulama ziyaretçiyi öğrenmeye daha istekli kılmakta ve öğrenilenlerin kalıcı-
lığını da arttırmaktadır.
Bilgi Grafikleri
Bilgi grafikleri; resimlerin, maketlerin, tabloların, diyagramların ve fotoğrafla-
rın gerçek nesnelerin yerini tutmaz fakat yerinde kullanılırsa eğitici yönleri çok
yüksektir. Bilgi panoları ve grafikler; nesneler ile ziyaretçiler arasında iletişimi
sağlayan ve kalıcı bilgi leri sunan etkileyici materyaller arasındadır.
Bilgisayar ve İnternet
Bilgisayar ve buna bağlı olarak kullanılan internet, bilgilerin elde edilmesini
kolaylaştırdığı ve bilgilerin güncellenmesine olanak sağladığı için en önemli
araçlardandır.
Kütüphane
Müze kütüphaneleri, koleksiyonları ve içinde bulundurduğu kaynakları ile di-
ğer kütüphanelerden ayrışır ve araştırmacılar için nadir bulunan bilgiler sunar.
Seminer
Müzelerde sanatçılar, bilim insanları, araştırmacılar ve sanat eleştirmenleri
gibi meslek insanlarının katılımlarının sağlanmasıyla, belli bir program dâhilin-
de gerçekleştirilen bir etkinliktir.
Televizyon
Televizyon müzeye gelemeyen insanlar için, müzelerin tanıtımı ve uzaktan eği-
tim yönteminin yapılabilmesi açısından etkilidir. Müzeye gelemeyenlerin bilgi
edinmesi ve müze eğitimine yönelik motivasyonun arttırılması için kullanıla-
bilecek bir araçtır.
6.1.3. Müze Ortamında Yapılabilecek Eğitim
Etkinlikleri
Çalışma Yaprağı
Bir konunun uygulama sürecinde, yapılması düşünülen etkinliklere yol göste-
ren ve öğrenmeyi kolaylaştıran kâğıtlara ‘çalışma yaprağı’ denir. Müze içeri-
sinde kullanılması en kolay yöntemlerden biri olan çalışma yaprakları, müze
eğitiminde öğretmen ve öğrenciye yardımcı olan yazılı gereçlerdendir.
Eser Eleştirisi
Eser eleştirisi görsel sanatlar eğitimi için vazgeçilmez bir yöntemdir. Sanat eği-
timinin en önemli amaçlarından biri, öğrencilerin eleştirel düşünebilmelerini,
bilgiye odaklı düşünce geliştirebilmelerini ve gördüklerini tanımlayabilme, çö-
zümleyebilme, yorumlayabilme ve yargılayabilmelerini sağlamaktır. Bu durum
öğrencilerin özgüvenlerini geliştirir, birbirlerine saygı duyma alışkanlığını ka-
zandırır.
187