Page 189 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 189

MÜZE EĞİTİMİ                                                                         MÜZEDE EĞİTİMİ


            İnteraktif Görsel Sunum
            Bu yöntem, ziyaretçinin öğrenme ortamına katılabildiği bir uygulamadır. Bu
            uygulama ziyaretçiyi öğrenmeye daha istekli kılmakta ve öğrenilenlerin kalıcı-
            lığını da arttırmaktadır.
            Bilgi Grafikleri

            Bilgi grafikleri; resimlerin, maketlerin, tabloların, diyagramların ve fotoğrafla-
            rın gerçek nesnelerin yerini tutmaz fakat yerinde kullanılırsa eğitici yönleri çok
            yüksektir. Bilgi panoları ve grafikler; nesneler ile ziyaretçiler arasında iletişimi
            sağlayan ve kalıcı bilgi leri sunan etkileyici materyaller arasındadır.

            Bilgisayar ve İnternet
            Bilgisayar ve buna bağlı olarak kullanılan internet, bilgilerin elde edilmesini
            kolaylaştırdığı ve bilgilerin güncellenmesine olanak sağladığı için en önemli
            araçlardandır.
            Kütüphane

            Müze kütüphaneleri, koleksiyonları ve içinde bulundurduğu kaynakları ile di-
            ğer kütüphanelerden ayrışır ve araştırmacılar için nadir bulunan bilgiler sunar.
            Seminer

            Müzelerde  sanatçılar,  bilim  insanları,  araştırmacılar  ve  sanat  eleştirmenleri
            gibi meslek insanlarının katılımlarının sağlanmasıyla, belli bir program dâhilin-
            de gerçekleştirilen bir etkinliktir.
            Televizyon

            Televizyon müzeye gelemeyen insanlar için, müzelerin tanıtımı ve uzaktan eği-
            tim yönteminin yapılabilmesi açısından etkilidir. Müzeye gelemeyenlerin bilgi
            edinmesi ve müze eğitimine yönelik motivasyonun arttırılması için kullanıla-
            bilecek bir araçtır.

            6.1.3. Müze Ortamında Yapılabilecek Eğitim
                     Etkinlikleri

            Çalışma Yaprağı

            Bir konunun uygulama sürecinde, yapılması düşünülen etkinliklere yol göste-
            ren ve öğrenmeyi kolaylaştıran kâğıtlara ‘çalışma yaprağı’ denir. Müze içeri-
            sinde kullanılması en kolay yöntemlerden biri olan çalışma yaprakları, müze
            eğitiminde öğretmen ve öğrenciye yardımcı olan yazılı gereçlerdendir.

            Eser Eleştirisi

            Eser eleştirisi görsel sanatlar eğitimi için vazgeçilmez bir yöntemdir. Sanat eği-
            timinin en önemli amaçlarından biri, öğrencilerin eleştirel düşünebilmelerini,
            bilgiye odaklı düşünce geliştirebilmelerini ve gördüklerini tanımlayabilme, çö-
            zümleyebilme, yorumlayabilme ve yargılayabilmelerini sağlamaktır. Bu durum
            öğrencilerin özgüvenlerini geliştirir, birbirlerine saygı duyma alışkanlığını ka-
            zandırır.


                                                                                                   187
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194