Page 186 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 186

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                               MÜZEDE EĞİTİMİ


                                 •  Fiziksel Özellikler
                                 Müze eğitimi içindeki en önemli etkenlerden biri, müzenin fiziksel özellikle-
                                 ridir. Müze der ken geniş anlamıyla, tüm müzeler, ören yerleri, bilim alanları
                                 hatta hayvanat bahçeleri gibi birçok deneyimsel alan kastedilmektedir. Birey
                                 bu alanların çoğunda doğrudan fiziksel etkileşime girerek birçok fiziksel dene-
                                 yim yaşamaktadır. Müze binasının ya da alanının sunduğu mimarî deneyim ile
                                 başlayan bu etkileşim, daha sonra müzenin koleksiyonları ile teknoloji destekli
                                 deneyimler etkileşerek devam eder.
                                 Müzeler,  sergi  salonları,  eğitim  birimleri,  konferans  salonları,  kütüphane-
                                 leri, alışveriş alan ları, bahçeleri ve kafeteryaları ile yaşamın tam içerisinde
                                 yer alan, içerisinde barındırdığı dünyayı en etkili şekilde izleyicisine yaşatan
                                 mekânlardır. Bu mekânların seçme ve değerlendirme yapmaya dayalı doğası
                                 öğrenmeyi desteklemekte ve geliştirmektedir.
                                 Bireylerin müzede gerçek objelerle öğrendiklerini önceki bilgileri ile ilişki-
                                 lendirmesi

                                 Eğitim kişinin var olan bilgilerinden yola çıkarak yeni bilgiler edinmesi bunları
                                 daha önceki bilgileriyle karşılaştırması, üretmesi ve yeni gereksinimler doğ-
                                 rultusunda yorumlayıp kullanmasıdır. Bu anlamda birey ile müze arasında üç
                                 şekilde eğitimsel bağ kurulabilmektedir:

                                 •  Müze çeşidi ile, öğrenilecek obje arasında ilişkinin kurulması:
                                 Bilim ve teknoloji müzesinde fen bilgisi dersi, arkeoloji müzesinde tarih dersi
                                 işlenebilir (Görsel 6.7). Burada tarihî kişilikler ve olaylar canlandırılarak birey-
                                 lerin empati kurma ve kanıt kullanma kabiliyetleri geliştirilebilmekte, zaman
                                 ve mekânı algılama becerisi gelişmektedir.

































          Görsel 6.7: İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi, İstanbul


          184
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191