Page 206 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 206
Görsel 3.90
“Daha Sıkıcı Bir Sanat
Yapmayacağım”, 1971,
John Baldessari,
litograf, 56.8 x 75 cm,
MoMA, New York
• 1970’te ilk özel kavramsal sanat sergisi olan “Kavramsal
Sanat ve Kavramsal Boyutlar”, New York Kültür Merkezin-
de açılır.
• Amerikalı sanat eleştirmeni Lucy R. Lippard’ın [(Lusi Li-
bırd), (1937- )] kavramsal sanata ilişkin fikirlerini açıkladığı
"Altı Yıl" adlı kitabı yayınlanır.
• Walter de Maria [(Voltır cı Meriyı), (1935-2013)], sade-
ce birkaç santimetresi görünen "Dikey Dünya Kilometresi"
adlı çalışmasıyla insanların zihninde tamamlanan bir eser
yaratır.
• 1971’de John Baldessari [(Con Beldezari), (1931- )] Nova
Scotia College of Art and Design’da bir sergi düzenler
(Görsel 3.90).
• Jenny Holzer [(Ceni Holza), (1950- )] çoğunlukla LED tek-
nolojisini kullanarak kamusal alanlara yerleştirdiği metin-
lerle deneysel çalışmalar yapar (Görsel 3.91). Görsel 3.91
• Martin Creed [(Martin Kriid), (1968- )], ışıkların açılıp ka- “Işık Akışı”, 2012, Jenny Holzer, led
pandığı boş bir odayı sergilediği "Yanıp Sönen Işıklar" adlı lambalar
eseriyle Turner Ödülü’nü alır (Görsel 3.92).
Sanatçıların sanatı ifade etmeye karşı değişen bakış açıla-
rının eserlerine ve sanatına yansıması hakkında neler söy-
leyebilirsiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 3.92
“No. 227” Işıklar Açık ve Kapalı,
2000, Martin Creed, ışık, mekân
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 203